با 8 شکست خورده مشهور آشنا شوید + عکس

چهارشنبه ، 17 آبان 1391 ، 09:40

نام هایی چون استیون اسپیلبرگ، اپرا وینفری، مایکل جردن و استیو جابز را سخت می توان در کنار واژه هایی چون شکست و ناکامی یافت، اما واقعیت این است که شخصیت های اینچنینی هم شکست آنهم از نوع سنگین را در زندگی خود تجربه کرده اند و می توان گفت همین شکست ها آنها را به این جایگاه رسانده است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، تجربه شکست برای چنین افرادی نه آنها را از تلاش منصرف کرده و نه باعث بوسیدن زندگی و به کناری گذاشتنش شده است. تازه برعکس انگیزه ای برایشان ایجاد کرده که کمتر بتوان نامشان را با کلماتی چون شکست به کار برد.

 

1. والت دیزنی

دیزنی پیش از اینکه امپراطوری موش و گربه ای خود را بنا کند از سوی کارفرمای خود یعنی سردبیر روزنامه اش از کار به جرم نداشتن ایده تازه و ضعف تخیل اخراج شده بود.

وقتی برای اولین بار در سال 1927 تلاش خود برای راه یافتن میکی موس را به عرصه انیمیشن آغاز کرد، به او گفتند این ایده هرگز موفق نخواهد شد، چراکه موشی به این بزرگی خانم ها به سادگی به وحشت می اندازد!

 

2. جی کی رولینگ

خانم رولینگ پیش از اینکه با هری پاتر شهره عام و خاص شود، از همسرش جدا شده بود و مجبور بود برای تامین هزینه زندگی فرزندانش تلاش کند. در همین حین از درس خواندن و نوشتن رمان هایش هم غافل نبود.

اما نتیجه همه این سختی ها و شبانه روز زحمت کشیدن ها هری پاتر و تبدیل شدن خانم رولینگ به یک میلیاردر است.

 

3. اپرا وینفری

22 ساله بود به جرم نامناسب بودن چهره و اندام برای تلویزیون از آنجا اخراج شد. اما از آنجاییکه این دلیل رها کردن و دست کشیدن از تلاش نیست او شانس خود را جاهای دیگر امتحان کرد.

حالا وینفری یکی از مشهورترین و به نام ترین چهره های جهان است که یک شبکه تلویزیونی هم از خود دارد.

 

 

4. الیور استون

این تهیه کننده که برنده سه باره جایزه اسکار است، زمانی درس و دانشگاه را رها کرد تا اولین رمان خود را بنویسد؛ رمانی که البته بعدها هیچ کس زیر بار چاپ آن نرفت و سرانجام وقتی در سال 1998 این کتاب چاپ شد با استقبال جالبی مواجه نشد.

آقای استون پس از این اتفاقات برای تدریس زبان انگلیسی به ویتنام رفت. رفتن به ویتنام شاید بهترین اتفاق زندگی آقای تهیه کننده بود، چراکه الهام بخش کار و فعالیت هایی با محوریت جنگ شد که در نهایت منجر به شناخته شدن این تهیه کننده آمریکایی شد.

 

5. استیون اسپیلبرگ

شاید کمتر کسی باور کند که این کارگردان نام آشنا و محبوب در سراسر جهان زمانی نه چندان دور سه بار از یک مدرسه فیلمسازی رد شده است!

البته او 25 سال بعد سرانجام توانست مدرک کارشناسی خود را در این حوزه بگیرد و حالا با داشتن سه جایزه اسکار و فهرستی بلند بالا از فیلم های گوناگون در ویترین افتخارات خود، در سراسر جهان شناخته شده است.

6. بیتل ها

زمانی که بیتل ها کار خود را آغاز کردند، اولین کمپانی که سراغش رفتند، دست رد به سینه آنها زد.

آنها اما پرفروش ترین گروه موسیقی قرن 20 آمریکا شدند و شش جایزه گرمی را هم از آن خود کردند.

7. مایکل جردن

وقتی از تیم بسکتبال مدرسه اش اخراج شد، به خانه رفت و در خلوت خود اشک ریخت و گریه کرد!

اما این اشک ریختن ها و اخراج ها مانع سوپر استار شدنش نشد و با اینکه باخت را زیاد تجربه کرده، هیچ کدام از این شکست ها باعث ایستادنش نشده است.

 

8. استیو جابز

استیو جابز فقید هم تجربه رها کردن درس و مدرسه در دوران دبیرستان، اخراج از محل کار و عدم موفقیت در بیزینس را داشته است. کلا همه چیز برای دست کشیدن از همه چیز و یک شکست خورده کامل شدن برایش فراهم بوده است، اما او آقای اپل شدن را میان این همه مشکلات برگزید.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► اسقاط خودروهای صفری که جرمشان ماندن درسیل است
با این ژاکت مسیج بفرستید + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر