تعادل بین کار و خانواده(2)

دوشنبه ، 4 فروردين 1393 ، 07:28

 

درگزارش قبل به برخی عوامل ایجاد تعادل بین زندگی و کار اشاره کردیم و این هم سایر نکات:

استرس
ایجاد تعادل بین کار و خانواده نیاز به زمان دارد وقتی به خانه برمیگردید احتمالا مسئولیت های بیشتری خواهید داشت و اگر در این باره دچار استرس بشوید بسیار طبیعی خواهد بود. استرس میتواند آهسته آهسته در محل کار یا در خانواده ایجاد شود در اینجا چند راه کار برای کاهش استرس والدین شاغل وجود دارد:


والدین شاغل باید مواظب سلامت خود باشند یعنی قدم اول برای کاهش استرس خوردن غذای سالم و ورزش است. اگر کار باعث استرس شما شده است حتما در مورد نگرانی هایتان با مدیر خود یا مدیر منابع انسانی شرکت تان صحبت کنید.


آیا آنچه که در محل کار باعث استرس شما شده است قابل تغییر است؟ پس باید سعی کنید آن را تغییر دهید یا اینکه خودتان را تغییر دهید شاید شما باید بیشتر دقت کنید شاید لازم باشد حجم و ساعات کاری تان را کاهش دهید.


والدین شاغل هم میتوانند مثل دیگران زندگی توام با آرامش داشته باشند. مراقبت از کودکان و کار در منزل نباید تنها به عهده ی مادر باشد بلکه تمام اعضای خانواده در کار منزل شریک هستند.


همیشه پیش بینی حوادث غیر منتظره را در نظر داشته باشید مثلا اگر خدایی نکرده فرزندتان بیمار شد نباید این اتفاق فشار بیشتری را روی شما وارد کند. در زندگی باید نظم و برنامه داشته باشید استراحت و تفریح را در برنامه ی هفتگی خود بگنجانید. سعی کنید برنامه ی سازمان یافته ای داشته باشید هم در محل کار و هم در خانواده باید مدیریت زمان داشته باشید تا به همه ی کارهایتان رسیدگی کنید. اگر دیگر افراد خانواده دچار استرس کاری است نباید این استرس به شما یا فرزندانتان هم سرایت کند در عوض باید با یکدیگر به حل مشکل بپردازید. اگر واقعاً از کار خود ناراضی هستید و این نارضایتی باعث استرس و بروز مشکلات شده است باید شغل تان را عوض کنید یا از یک مشاور کمک بگیرید.


استراحت را فراموش نکنید

در طول سال مسافرت را فراموش نکنید گاهی اوقات بهتر است کمی هم به فکر خود و خانواده تان باشید. شما باید سعی کنید با تدبیر زندگی را برای خود و خانواده آسان کنید با بحران ها با آرامش کنار بیایید.


نکات زیر را فراموش نکنید:

1-با دوستان قدیمی و اعضای خانواده به رستوران بروید.


2-زیاد مطالعه کنید؛ مجلات و روزنامه ها هم مطالب مفیدی برای شما دارند. اگر خواستید حتی شغل تان را عوض کنید به آگهی‌ها توجه کنید.


3-کارهای دیگری را علاوه بر شغل تان شروع کنید اگر مهارت دارید در کارگاه ها مشغول شوید شاید فرصتی هم برای کار جدیدتان باشد.


4-وقتی میخواهید سر کار بروید در مورد مهارت های جدیدتان خوب فکر کنید حتما به دردتان میخورد. داشتن یک رزومه ی خوب برای فرصت های شغلی بهتر ضروری است. سعی کنید مسئولیت پذیری را در خودتان تقویت کنید حتی اگر  میخواهید شغلتان را عوض کنید باید مهارت های تان بیش از قبل باشد .

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

► گجت هایی که سال 93 را متحول می کنند
آی واچ یا گلکسی گیر 2 ◄

مطالب مرتبط
بنر