رونق بی سابقه بورس تهران ؛ پاسخی به تحریم ها

دوشنبه ، 21 تیر 1389 ، 11:54

با تداوم روند رو به رشد شاخص بورس در روزهاي اخير و جهش بيش از 100 واحدي امروز، دماسنج بازار سهام به مرز 15 هزار واحد نزديك شد تا ركورد جديد ديگري براي اين متغير ثبت شود.

به گزارش بانکی دات آی آر ، فارس گزارش داد رونق معاملات و ركورد شكني دور از انتظار شاخص كل بورس تهران در حالي از همان روزهاي آغازين سال جديد موجب خوشحالي فعالان بازار سرمايه شده بود كه بعد از عبور شاخص از خظ مقاومت 14 هزار واحدي در 30 فروردين 89 و تحقق اين رويا، اين متغير در آستانه عبور از كانال جديد ديگري شد.

 

براساس اين گزارش، رقم شاخص بورس ابتداي سال جاري بر روي عدد 12 هزار و 537 واحد بود اما به دليل رشد قيمت سهام شركت هاي بزرگ و موثر ، دماسنج بازار سهام تا امروز شاهد افزايش 2 هزار و 450 واحدي شده و تا ساعت 11.30 دقيقه امروز در عدد 14 هزار و 987 واحدي جا خوش كرد. عددي كه تاكنون به ثبت نرسيده بود.
اين در حالي است برخي كارشناسان با تكيه بر تحليل هاي تكنيكال بر اين باورند در صورت عبور از خط مقاومت 15 هزار واحدي، مي توان به تداوم روند صعودي آن در روزهاي آينده اميدوار بود اما اين احتمال وجود دارد چند روزي براي اين واقعه تاريخي لازم باشد.نظري كه صحت و سقم آن تا چند روزهاي آينده مسجل مي شود.

در سير صعودي شاخص بورس و ركورد شكني پي در پي اين متغير و ديگر متغيرهاي بورس، عواملي چون رشد قيمت هاي جهاني نفت و فلزات اساسي، حمايت دولت از صنعت و حوزه نفت، ارايه بسته بانكي و كاهش نرخ سود سپرده گذاري، عدم عرضه سهام شركت‌هاي جديد و قديم در بورس، تشديد ركود حاكم بر بازارهاي رقيب، افزايش ورود نقدينگي به بازار سهام، به اجرا در نيامدن قانون همدفمند كردن يارانه ها و همچنين عدم نتيجه در مذاكرات دولت هاي غربي براي افزايش تحريم ايران، دخيل بوده‌اند.


با اين همه بخش اعظمي از روند حركتي شاخص بورس و ديگر متغيرها ناشي از موضع گيري متقاضيان خريد و عرضه كنندگان و يا همان عرضه و تقاضا است كه به مانند هميشه بايد منتظر شكل گيري نوسان و بالا و پايين شدن نمودار شاخص بود.

بايد ديد شركت هاي بزرگ بورس مانند مخابرات، فولاد مباركه ، ملي مس ، سايپا، ايران خودرو، چادرملو، بانك ها و ديگر شركت چه شرايطي خواهند داشت تا نمودار شاخص بورس ترسيم شود.

 

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

فشار کنکور ، کافی نت ها را تعطیل کرد!

گردشگری/تصاویر بسیار دیدنی از باغ پرندگان اصفهان

گزارشی جالب از یک شهر عربی در قلب امریکا + عکس

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

فناوری / خودروهای الکترونیکی ولوو + عکس

آقای فوتبالیست ! لطفا فیس بوک خود را بروز نکنید!

فناوری . نرم افزار ضد تقلب ویژه دانشجویان

گزارشی از مرکز بازپروری معتادان اینترنتی در چین

بوسه هایی برای تحریم / گزارش تصویری

تاریخچه ی شرکت انیمیشن پیکسار + گزارش تصویری

گزارش تصویری / کور شدن برای آزادی

هزينه آموزش يك ايراني از ابتدايي تا دكترا

فیس بوک ، مادر را به فرزندانش رساند!

چرا کار فرماها فروشنده زن را ترجیح می دهند؟

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-2

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-1

 

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

730 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

 


► گزارش تصویری/ اسکناس های قبل از انقلاب
مهريه 100 لپ‌تاپي به اجرا گذاشته شد! ◄

مطالب مرتبط
بنر