افزایش تعطیلات عید فطر در ایران

سه شنبه ، 2 شهریور 1389 ، 12:44

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی تعطیلات عید فطر 3 روز شده و تعطیلی 15 خرداد و 29 فروردین لغو می گردد.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از آفتاب نیوز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز سه شنبه مجلس با 143 رای موافق، 68 رای مخالف و 7 رای ممتنع با دو فوریت طرح اختیار دولت برای تعیین ساعات کار در ماه مبارک رمضان و افزایش تعطیلی عید فطر مخالفت کردند، اما یک فوریت این طرح با 145 رای موافق، 58 رای مخالف و 6 رای ممتنع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.


ایجاد فرصت مناسب برای بهره‌مندی کارمندان دولت از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان و همگرایی بیشتر با کشورهای اسلامی دلیل توجیهی این طرح عنوان شده که به امضای 53 نفر از نمایندگان رسیده است.

به موجب ماده واحده این طرح هیأت وزیران می‌تواند در ماه مبارک رمضان ساعات کاری کارکنان دولت را متناسب با فصل و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطق مختلف کشور، حداکثر به میزان 15 ساعت در هفته کاهش دهد به نحوی که منجر به تعطیلی یک یا چند روز کاری یا اخلال در انجام وظایف قانونی و ارائه‌ خدمات به ارباب رجوع و عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها و کاهش بهره‌وری نشود.

همچنین این طرح مقرر می‌کند که تعطیلات عید سعید فطر سه روز خواهد بود و در ازای آن 15 خرداد و 29 اسفند تعطیل رسمی نخواهند بود.

در سالهای اخیر همچنین امسال دولت از ساعاتهای کاری در روزهای ماه رمضان کاسته است و گاه تعطیلات عید فطر را بیش از یک روز مقرر قانونی تعیین کرده است . با توجه به تاکید صریح قانون بر لزوم جبران کاهش ساعت کار و تعطیلات توسط دولت، عدم توجه به این قانون مصرح همواره مورد اعتراض نمیاندگان مجلس بوده است و به نظر می رسد طرح امروز مجلس برای قانونی کردن این اقدام دولت باشد.

یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده که بعید می رسد این تعطیلات تا زمان عید فطر امسال جنبه قانونی پیدا کند.

نکته جالب در خصوص این طرح آن است که برای نخستین بار فراکسیون  اقلیت مجلس که جزء مخالفان دولت به حساب می آید طرحی را در حمایت از دولت مطرح می کند که در نوع خود بی نظیر است.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک!

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(3)

تهران, شهر بانک ها!

پدر فقیر برنده قرعه کشی بزرگ شد

عکس / تاثیر آتشفشان ایسلند بر گردشگری در نیویورک!

آمار تکان دهنده از فساد اخلاقی در نهادها مالی امریکا

اولین کارمندان بانک ایرانی چه شکلی بودن؟

نمایشگاه "رویاها به واقعیت تبدیل می شوند" در چین

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

تصویر/مخابرات:قبض خود را در بانک تجارت پرداخت نکنید!

ریش داشته باشی، در صف بانک نمی‌ایستی!

تصویر/بانکداری الکترونیک به نوین ترین شیوه!

گزارش تصویری/گزارشی دیدنی از بانک های مرکزی جهان

روش تبلیغاتی نایک در هنگام بحران

بدترین فجایع فناوری در طول تاریخ!

کشوری که هیچ بانکی ندارد ...

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

اولین دانشگاه همبرگر مک دونالد در چین!

► ستاره‌های سینمایی در عالم سیاست (+عکس)
رتبه بندی بانک های خصوصی ازنظر سود آوری ◄

مطالب مرتبط
بنر