باز هم خداحافظ آقای بیل گیتس!

شنبه ، 11 تیر 1390 ، 08:03

نمی دانیم آقای بیل گیتس، که مدت ها رقیبی نداشت و با داشتن ثروت 56 میلیارد دلاری لقب ثروتمندترین فرد جهان را تا دو سال پیش یدک می کشید، وقتی شنید که غول اقتصادی دیگری ( شرکت مخابراتی تل مکس)  در مکزیک ظهور کرده که مدیر عامل خود، کارلوس سلیم را به ثروتی 75 میلیارد دلاری رسانده و مرد اول جهان بودن را از دست گیتس درآورده است، چه واکنشی نشان داد. حتما در آن روزها خود را با این فکر  که هنوز جای دوری نرفته و مقام دوم جهان را دارد خود را دلداری می داده است.

 

اما اکنون باید دید که با این پدیده ی دیگری که در راه است وی چه می کند.
مدتی است که  از گوشه کنار  نام فرد دیگری زمزمه می شود که به گفته ی شرکت سیتی گروپ، بزرگترین بنگاه خدمات مالی جهان که در نیو یورک قرار دارد و بانک آن با نام تجاری "سیتی" در سراسر جهان فعالیت می کند، به زودی  از این دو ابر ثروتمند  پیشی می گیرد.


جینا ( گینا) راین هارت، زن 57 ساله استرالیایی، صاحب شرکت معدنی هانکوک که هم اکنون ثروت 10 میلیارد دلاری دارد به زودی با داشتن ثروت 100 میلیاردی، ثروتمندترین فرد جهان معرفی خواهد شد.

 


لانگی هانکوک، پدر جینا راین هارت در سال 1952 بزرگترین معدن سنگ آهن جهان را در غرب استرالیا کشف و  شرکت معدنی هانکوک را تاسیس کرد. بعد از مرگ  لانگی هانکوک در سال 1992، راین هارت 30 ساله، وارث شرکت پدر شد . وی به دلیل تک فرزند بودن و با توجه به آینده نگری پدر، از سن 12 سالگی در شرکت پدر مشغول به کار شد برای همین وقتی مدیریت شرکت پدر را بر عهده گرفت با دنیای تجارت بیگانه نبود.


در چند سال گذشته به دلیل افزایش قیمت سنگ اهن  و افزایش تقاضای چین برای این کالا معدنی، ثروت او نیز سیر سعودی را طی می کند ، به طوری که این زن هم اکنون به گفته ی مجله اقتصادی" فوربس" ثروتمندترین فرد استرالیا است. شرکت سیتی گروپ می گوید با توجه به اینکه راین هارت به تنهایی  شرکت خود را اداره می کند و هیچ سهام داری ندارد و با توجه به اینکه در حال بهره برداری از سه پروژه معدنی عظیم دیگر است، اگر  شرایط بازار سنگ آهن به همین صورت تداوم یابد ، ظرف چند ساله آینده ثروت وی 10 برابر خواهد شد و برای اولین بار در تاریخ یک زن لقب ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود خواهد کرد.

پربازدیدترین اخبار بانکی:

=============

► استخدام راهبران فرا سامانه تحت ليسانس همكاران سيستم
کارت ویزیت ◄

مطالب مرتبط
بنر