ميرحسين موسوي پس از ثبت‌نام : آمده‌ام، چون روند موجود را نگران‌كننده يافتم

يكشنبه ، 20 ارديبهشت 1388 ، 08:40

 

 مهندس ميرحسين موسوي پس از ثبت نام رسمي در دهمين انتخابات رياست جمهوري، طي سخناني به تشريح دلايل حضورش در انتخابات رياست‌جمهوري پرداخت.

به گزارش ايسنا، ميرحسين موسوي كه متني مكتوب را قرائت مي‌كرد، گفت: آيا ممكن است ملتي باشد كه به چيزي كمتر از بهترين قناعت كند يا درمحقق كردن چشم‌اندازي از بهروزي كه در پيش‌رويش قرار مي‌گيرد سستي به خرج دهد؟ شرايطي كه امروزه در آن به‌سر مي‌بريم بي‌ترديد بهترين نيست. در وضعيتي هستيم كه شايسته شان ملت و مردم ما نيست. سرمايه‌هايي كه حاصل تاريخ پر فراز و نشيب ماست به ويژه انقلاب عظيم اسلامي و بذل خون‌هاي گرامي بوده‌اند در نظرند. آنچه امروز مي‌بينيم آن چيزي نيست كه مي‌خواستيم آن چيزي نيست كه مي‌تواند باشد

وي در ادامه تصريح كرد: من ميرحسين موسوي فرزند كوچك انقلاب اسلامي به صحنه آمده‌ام، چون روندهاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي موجود را نگران‌كننده يافتم. آمده‌ام تا كرامت انسان‌ها را پاس بدارم. آمده‌ام تا از حق مردم دفاع كنم و حامي گردش آزادانه و شفاف اطلاعات براي مردم اين ولي‌نعمت دولت‌ها باشم. آمده‌ام تا از آزادي انديشه و بيان پاسداري كنم و مدافع آزادي‌هاي مصرح در قانون اساسي باشم. آمده‌ام تا با در دستور كار قرار دادن فرمان 8 ماده‌اي امام (ره) آن را از نو چراغي تابنده در مسير تحقق حقوق شهروندي و حفظ حريم خصوصي قرار دهم. آمده‌ام تا وسيله‌اي باشم براي بازگرداندن اقتدار، عزت و هويت ايراني. آمده‌ام تا با تنش‌زدايي و تعامل سازنده روابط بهتري ميان كشورمان ايران و جهان برقرار كنم تا فضا را براي توسعه‌ كشور بگشايم و احترام به ايرانيان را در جهان تامين كنم.

موسوي در ادامه گفت: آمده‌ام تا راهي و همراهي باشم براي رفتن به سوي ايراني مستقل، آباد، آزاد، پيشرفته و سربلند. آمده‌ام، درحالي كه راهي ساده و يك‌شبه براي مشكلات اقتصادي كشور و مردم نمي‌شناسم و معضلات امروز را ناشي از چاره‌جويي‌هاي شتاب‌زده، يك‌شبه و يك‌دفعه مي‌بينم. آمده‌ام تا ساختار آسيب‌خورده‌ اداره كشور را از طريق احياء دستگاه برنامه‌ريزي و مديريت و استقرار شوراهايي كه نماد خرد جمعي مردم ما بوده‌اند و تعطيل شدند، ترميم كنم.آمده‌ام تا به صورت صريح و روشن از توليد ملي در كشاورزي و صنعت و همه‌ فعاليت‌هاي مفيد اقتصادي پشتيباني كنم. آمده‌ام تا حامي مستضعفين باشم. آناني كه فشار تورم قامت‌شان را خم كرده و سياست‌هاي نادرست اقتصادي عزت‌شان را نشانه رفته است. آمده‌ام تا اشتغال را دغدغه‌ هر روزه‌ دولت قرار دهم. آمده‌ام تا با گسترش بيمه‌هاي همگاني قدمي در جهت آزادي اقشار مردم از فقر و رهايي آنها از نياز بردارم. اقشاري كه استقلال كشور و عظمت جمهوري اسلامي مرهون فداكاري و فضيلت‌هاي آنهاست و هيچ‌كس نيست كه بتواند نقش آنان را در استقرار نظام فراموش كند و يا حماسه‌هايي را كه فرزندان مرزدارشان در دفاع مقدس آفريده‌اند از ياد ببرند.

وي افزود: مي‌دانم كه طي اين طريق جز با توكل برالطاف الهي و همدلي، همفكري و همگامي مردم عزيز و ياري رهبر فرزانه‌ انقلاب ميسرنمي‌شود. اطمينان دارم كه ملت شريف ايران هوشمندانه تحولات كشور را دنبال مي‌كنند و با شركت مسئولانه در انتخاباتي كه آينده اين سرزمين را رقم خواهد زد به وظيفه‌ انساني، ملي و ديني خود عمل خواهند كرد و راهي برخواهند گزيد كه خير عمومي در آن است. همچنين ايمان دارم كه خداوند همه‌ تلاشگران در مسير حق را كه ملت مجاهد ما بي‌ترديد از جمله آنان هستند با حمايت‌هاي خود ياري خواهد فرمود.

► آیا اقتصاد، پاشنه آشیل احمدی‌نژاد خواهد شد؟
آقاتهراني؛ بندگي خدا حکم مي کند به فردي راي دهيم که خدا مي خواهد ◄

مطالب مرتبط
بنر