برداشت غیرمجاز از حساب مادربزرگ توسط نوه

دوشنبه ، 18 ارديبهشت 1402 ، 14:04

رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی و کشف پرونده برداشت غیرمجاز 130 میلیون ریالی از حساب بانکی مادر بزرگ توسط نوه اش خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در تشریح این خبر بیان داشت: پس از دریافت شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، بررسی موضوع در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


وی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل‌ آمده در روند رسیدگی به پرونده اقدامات لازم توسط کارشناسان پلیس ‌فتا برای ردیابی وجوه برداشت شده صورت پذیرفت که مشخص شد تمامی مبالغ صرف خرید اکانت‌های بازی‌ آنلاین شده است که با بررسی دقیق‌تر اطلاعات بدست آمده، عامل برداشت غیر مجاز وجه شناسایی شد.


این مقام انتظامی گفت: متهم پرونده که فرزند نوجوان خانواده می باشد اذعان داشته با اطلاع از شناسه‌های کارت بانکی مادربزرگش و دسترسی به گوشی موبایل وی در مدت کوتاه خرید های درون برنامه ای بازی ها را انجام داده و سپس با زیرکی و در فرصت مناسب اقدام به حذف پیامک‌های بانکی دریافتی می نموده است.


این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه متهم نوه شاکیه بوده، وی از شکایت خود صرف‌ نظر و رضایت خود را اعلام داشته است و پرونده به همراه مستندات مربوطه جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا ارجاع داده شده است.


سرهنگ سرخوش نهاد به والدین توصیه کرد: برای اینکه فرزندان در فضای مجازی کمتر آسیب ببینند، نیاز است که والدین بر فعالیت‌های سایبری آن‌ها و همچنین بازی‌های رایانه‌ای که انجام می‌دهند نظارت کافی داشته باشند همچنین شهروندان از در اختیار قرار دادن کارت بانکی حساب اصلی خود به سایر افراد حتی نزدیکان خود ؛خودداری کنند و برای انجام کارهای اینترنت بانک ، کارتی را با یک سقف مشخص وجه، در اختیار آنان قرار دهند. 


رئیس پلیس فتا استان همدان اظهار داشت: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش  و یا با شماره 096380 ارتباط برقرار کنند.

► عاقبت ایجاد مزاحمت در شاد
بازی های رایانه ای و تأثیرات مخرب آن ها در کودکان و نوجوانان ◄

مطالب مرتبط
بنر