کلاهبرداری در پوشش فروش ویژه لپ تاپ دست دوم

پنجشنبه ، 31 فروردين 1402 ، 21:16
رئیس پلیس فتا استان مازندران در خصوص ارسال لینک‌های جعلی تحت عنوان فروش حراج ویژه لپ تاپ دست دوم برای شهروندان در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش لپ تاپ دست دوم در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی  قصد تطمیع شهروندان را نموده و اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند.


وی افزود: مجرمان سایبری با ایجاد انگیزه در خریداران، لپ تاپ با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می خواهند نیمی از پول کالا سفارشی خود را را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز نماید.


سرهنگ خورشاد ادامه داد: متاسفانه هموطنان بعداز واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگو نبوده و یا لپ تاپ تحویلی به آنها  هم از نظر کیفیت و مشخصات و هم از نظر اصالت و جنس متفاوت و یا خراب می باشد.


رئیس پلیس فتا استان مازندران‌ در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در پی تبلیغات فروش لپ تاپ دست دوم شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.


سرهنگ خورشاد به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروها با وعده‌های حراج ارزان، لپ تاپ دست دوم را  نخورده و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز می باشند، و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس و یا  واریز هرگونه وجه حتی مبالغ کم به‌عنوان بیعانه جدا خودداری کنند.


رئیس پلیس فتا استان مازندران‌ در پایان از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آنها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

► هشدار پلیس فتا درخصوص کلاهبرداری با ترفند دریافت فطریه
کلاهبرداری اینترنتی با ترفند جمع آوری فطریه و کفاره ◄

مطالب مرتبط
بنر