دستگیری زوج کلاهبردار رسید ساز درغرب مازندران

دوشنبه ، 18 ارديبهشت 1402 ، 14:04

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی ودستگیری شخصی که ازطریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از کاسبان غرب استان مازندران می‌کرد، توسط پلیس فتا چالوس خبرداد.


سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا در تشریح این خبر اعلام کرد:با مراجعه چند تن از شهروندان غرب استان به پلیس فتا شهرستان چالوس و طرح شکایت مبنی براینکه آقا وخانمی ناشناس قطعه کالایی ازآنها خریداری و در قبال آن رسید جعلی تحویل داده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و در دستور کاررسیدگی قرار گرفت.


وی افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مرد و زنی با مراجعه به فروشگاه ها اقدام به خرید کالا نموده و سپس به یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود به فروشندگان ارائه و مدعی می شود که وجه کالا به حساب فروشندگان واریز و کالای مورد نظر را دریافت می کند و در ادامه قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه میشوند پولی به حسابشان واریز نشده است.


این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهمان شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی  در چالوس دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند.


سرهنگ خورشاد افزود: عاملان کلاهبردار که زوج جوان بودند اقدام به کلاهبرداری ازحساب بالای 10تن ازشهروندان مازندرانی به مبلغ دو میلیارد وپانصد میلیون ریال کرده بود اعتراف کردند.


وی هشدارداد: فروشندگان وشهروندان می بایست سامانه پیامکی حساب های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه پس از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

► مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از سیم کارت بر عهده مالک آن است
عاقبت ایجاد مزاحمت در شاد ◄

مطالب مرتبط
بنر