انتشار تصاویر برای زوج جوان دردسر ساز شد

جمعه ، 26 خرداد 1402 ، 13:09
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که به بهانه انتقام جویی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی همسر سابق وخانواده‌اش نموده است.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وصول مرجوعه قضایی به این پلیس در قالب انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان که باعث بروز مشکلات خانوادگی و صدمه به موقعیت اجتماعی ، خانوادگی و حیثیتی آنها شده بود، کاراگاهان پلیس فتا موضوع را به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار دادند.  


رئیس پلیس فتا غرب استان تهران بیان داشت پرونده اولیه تشکیل و شاکی اظهار داشت شخصی با هویت مجهول اقدام به انتشار تصاویر خصوصی ایشان نموده است.


این مقام انتظامی تشریح کرد: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های فنی و تحقیقات علمی در این پرونده به سرنخ‌هایی دست یافتند که و متهم از نزدیکان شاکی بوده و این موضوع میتواند حکایت از آتش یک کینه خانوادگی داشته باشد. با پیگیرهای کارشناسان هویت شخص مورد نظرکشف وبه این پلیس احضار شد.


سرهنگ موسوی در ادامه افزود: امروزه متأسفانه به دلایلی همچون عصبانیت، حسادت، حس انتقام‌جویی، حقارت، افسردگی، و توجه نکردن به مسائل و اصول اخلاقی و ارزش‌های جامعه، افراد به‌راحتی به حریم خصوصی دیگران ورود کرده و با دسترسی به اطلاعات آن‌ها خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به حیثیت، مال و حتی جان افراد وارد می‌کنند.


این مقام مسئول به مردم هشدار داد: هرکس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پانزده میلیون ریال ( ۱۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا صد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.


رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از هموطنان خواست: هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا با ما در میان بگذارید.

► چگونه آگاهی خودمان را در مورد امنیت سایبری کسب و کار ارتقاء دهیم؟
اخاذ اینترنتی دختران جوان در دام پلیس فتا شهرستان دورود ◄

مطالب مرتبط
بنر