راه های جلب نظر در مصاحبه استخدامی

يكشنبه ، 28 مهر 1392 ، 11:03

جلب نظر همیشه هم مطلوب نیست ،گاهی برخی ها در کانون توجه قرار می گیرند اما این به معنی انگشت نما شدن ایشان است. اما جلب نظر مثبت ماجرای دیگری دارد و به معنی تاثیر گذاری است.

به گزارش بانکی دات آی آر، جلب نظر مثبت کارفرما در نخستین برخورد در مصاحبه استخدامی اسراری دارد که شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما رعایت همین نکات ساده در موفقیت شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

خیلی ها قوانین پیچیده و راه های غیر معقولی توصیه می کنند اما ساده ترین راه کار در جلب نظر کارفرما به دست گرفتن "قدرت عمل" در جریان مکالمه است.

شما باید مصاحبه کننده را به آرامی به نحوی هدایت کنید تا در خصوص مهارت های شما سوال کند چرا که دیده شده اغلب مصاحبه کننده ها برای دریافت مهارتهای فرد به طرز اشتباهی به سابقه کاری افراد پناه می برند که مسلما نمی تواند همه مهارت های شما را توصیف کند.

نشان دادن آمادگی نکته قابل توجهی است که به شدت در کافرما ها تاثیر گذار است. اغلب افراد نکات ظریف آمادگی را فراموش می کنند. واجب است که شما لباس مناسب بپوشید، به موقع در محل حاضر شوید، در مورد شرکتی که در خواست استخدام در آن را دارید تحقیق کرده باشید ، شخص مصاحبه کننده تان را بشناسید این کار به شما کمک می کند مصاحبه کننده را قانع کنید که شما آمادگی پذیرش آن شغل را دارید.

ادعای کامل بودن نداشته باشید. هیچ کاندیدایی بی عیب و نقص نیست این را بپذیرید که شما هم اشکالاتی دارید اما به خاطر داشته باشید نشان دهید که علاقه زیادی به آموختن و بر طرف کردن اشکالات خود دارید و اینکه به انجام این کار علاقمند هستید.

تاثیر نگاه اول را فراموش نکنید. در چند ثانیه اول مصاحبه کننده در مورد شما قضاوت می کند پس مهم است که با چه شکلی وارد اتاق شوید ، چقدر مهارت داشته باشید و به چه نحوی سخن بگویید.

بهترین شکل خودتان باشید. اینکه خودتان باشید کفایت نمی کند بلکه باید بهترین شکل و نما از خودتان را بروز دهید. باید آماده سوالات سخت و موقعیت های پیش بینی نشده باشید و مهم تر از همه حفظ آرامش و اعتماد به نفس است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► پرسش‌هایی که هرگز نباید در مصاحبه شغلی پرسید
مصاحبه استخدامی از این بدتر نمی شود ◄

مطالب مرتبط
بنر