مصاحبه کننده ها چگونه تصمیم به انتخاب کارجو می گیرند؟!

سه شنبه ، 7 آبان 1392 ، 12:54

برای کارفرماها مهم است که نیروی مورد نیازشان همه یا بخش بزرگی از خواسته هایشان را تامین کند و از کیفیت های مدنظرشان را برخوردار باشد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، مصاحبه استخدامی می تواند نقشی بسیار مهم در تشخیص کارفرما داشته باشد؛ تشخیص اینکه کارجو همان فرد مورد نظر هست یا نه.

برای اینکه در روند تصمیم گیری کارفرما دخالتی غیرمستقیم داشته باشید لازم است یک سری نکات را بدانید. ما در این گزارش تعدادی از آنها را برشمردیم:

1. میزان و کیفیت مهارت ها و تجربیات اندوخته شده

اگر رزومه کاری و نیز مهارت ها و تجربیاتتان پر و پیمون باشد می توانید بسیار امیدوار باشید که کارفرما به انتخاب و استخدامتان قانع می شود. در واقع رقابت اصلی معمولا بین کسانی است که بار رزومه شان سنگین تر است.

البته توجه داشته باشید که آنچه در رزومه نوشته شده باید همخوان مهارت ها و تجربه های مد نظر کارفرما باشد و صرفا داستان سرایی رزومه ای نمی تواند گره گشا شود. در واقع برای اینکه به تصدی یک پست امیدوار باشید باید حداقل های آن را در چنته داشته باشید.

 

2. برخورد اول

برخورد اول در مصاحبه استخدامی می تواند تعیین کننده ادامه راه مصاحبه باشد. آدامس جویدن، با درشتی، بی محلی یا با خجالت برخورد کردن می تواند همه چیز را خراب کند. لم دادن روی صندلی، با صندلی بازی کردن، زیاد حرف زدن و کارهایی از این دست باعث می شود کارفرما به سادگی دیگری را انتخاب کند.


3. کیفیت پاسخ ها

کی گویی، جواب سربالا دادن، پیچاندن و سکوت می تواند اثر منفی بر تصمیم کارفرما بگذارد. با احترام هر آنچه می دانید را پاسخ دهید. خیلی جزئی و دقیق شدن فقط حوصله کارفرما را سر می برد، ضمن اینکه فقط در مرود کلیات سخن گفتن نیز می تواند کارفرما را ناامید کند.


4. کیفیت پرسش ها

پرسش هایی که از جانب شما مطرح می شود، می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم کارفرما بگذارد. در واقع این پرسش ها سلاح مهمی در ست شماست برای قانع ساختن کارفرما. پرسش هایی درباره نوع شغل و ارتباط شغل شما با کل کسب و کار سوالاتی است که کارفرما را خوشحال می کند.


5. اخلاق و خصوصیات شخصی در مصاحبه

آنچه شما در طول مصاحبه شغلی از رفتار و اخلاق و منش خود نشان می دهید، در روند تصمیم گیری کارفرماها بسیار موثر است. زبان بدی و صحبت هایی که به زبان می آورید را باید کاملا تحت کنترل داشته باشید تا نه بی حرمتی کنید و نه بی ارتباط با موضوع صحبت کنید. خیلی ها هستند که مهارت و تجربه لازم را دارند اما اختلاق کافی ندارند و رد می شوند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► 7 نکته برای بدست آوردن دل کارفرما در مصاحبه استخدامی
راهکارهایی عملی برای موفقیت در آزمون های استخدامی ◄

مطالب مرتبط
بنر