چگونه کار پیدا کنیم؟(1)

يكشنبه ، 4 خرداد 1393 ، 13:19

 


پیدا کردن کار خوب همیشه مستلزم داشتن یک آشنا یا معرف نیست البته این درست است که کار خوب به واسطه ی معرفی افراد با تجربه راحت تر بدست می آید اما خیلی از افراد با تجربه و با سابقه ی کاری کافی فرصت های شغلی خوبی را بدست می آورند. پیدا کردن کار در وهله ی اول نیاز به زمان دارد کسی که به دنبال کار است باید بداند که از 24 ساعت تا هفت روز هفته و 365 روز سال میشود به دنبال کار خوب بود و نهایتا به آن دست یافت.

بارها دیده شده که افراد مدت زمان طولانی حدود 6 ماه تا یک سال هم برای کسب فرصتهای شغلی طلایی صبر کرده اند. البته انتظار طولانی ممکن است شما را از دیگر فرصت ها که برای شروع خوب هستند دور کند بنابراین اگر سابقه کاری خوبی دارید نباید نگران باشید چون معمولا مورد توجه کارفرمایان قرار خواهید گرفت اما اگر سابقه ی کاری ندارید باید از جایی شروع کنید.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر امروزه با افزایش جمعیت فرصت های شغلی و نیاز بازار به نیروی کار افزایش می یابد بنابراین باید خود را مجهز به داشتن مهارت های اصلی کنید. برخی از افراد هستند که به دلیل توقعات بالایی که از خودشان دارند نمیتوانند کار پیدا کنند یکسری دیگر از افراد هم به دلیل توقعاتی مثل حقوق و دستمزد بالا نمیتوانند کار پیدا کنند.

 

چیزی که بیش از همه باید هنگام کاریابی به آن توجه کنید دف است هدف شما از کار چیست؟ به جز درآمد زایی و پیشرفت که هدف مشترک خیلی از افراد است شما باید اهداف بلند مدت خود از کار را روشن کنید. یکی از معضلات کار پیدا کردن تصمیم گیری است خیلی از اوقات نمیتوانیم درست تصمیم بگیریم که چه کاری مناسب ماست. گاهی به دنبال کار پاره وقت میرویم تا به درس و دانشگاه هم برسیم گاهی چند شغل همزمان داریم و همه ی اینها بستگی به شرایط زندگی مان دارد.


بالاخره برای شروع یک کار باید تصمیم بگیرید اگر دائما ترس از کار کردن داشته باشید و نتوانید خوب ابعاد مختلف کارتان را بررسی کنید موفق نخواهید بود ابعاد کاری که شما به آن فکر میکنید و جویای آن هستید هرچند که مطلوب شما باشد نیاز به فرصت و زمان دارد پس باید از یک جایی شروع کنید و به مطلوب مورد نظر برسید.
عواملی مختلفی که در کاریابی به کارجویان کمک میکند و به نوعی تاثیر گذار است تا فرصت شغلی خوبی بدست بیاوریم به شرح زیر هستند:

 

1-استفاده از اینترنت
2-رزومه نویسی
3-مصاحبه ی تلفنی و حضوری
4-اشتباهات رایج در مصاحبه ها

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► چگونه کار پیدا کنیم؟(2)
5 نکته خوب برای پیدا کردن کار ◄

مطالب مرتبط
بنر