چگونه کار پیدا کنیم؟(2)

دوشنبه ، 5 خرداد 1393 ، 13:12


در گزارش قبل گروه خبری بانکی دات آی آر مقدمه ای در مورد کاریابی و عوامل موثر در کاریابی عنوان کرد. همچنین فاکتور های مهمی که به ما کمک میکند تا کار را سریعتر از قبل پیدا کنیم را نیز معرفی کرد حال به طور مختصر به شرح هریک از آنها میپردازیم.

 


استفاده از فضای اینترنت برای کار پیدا کردن از لحاظ دسترسی آسان و سریع به تمام آگهی های استخدامی و همچنین ارسال راحت رزومه از طریق ایمیل و ثبت نام در موسسات و سایت های کاریابی مراحل کار پیدا کردن را برای کارجویان راحت تر کرده است. اما فقط نباید به اینترنت اکتفا کرد خودتان باید روزانه آگهی های مختلفی را چک کنید و منظم شرایط آنها را مطالعه کرده و پس از آن لیستی از مواردی که باید با شرایط شما هماهنگی دارد را تهیه کرده و سپس برای مصاحبه اقدام کنید.


رزومه نویسی هم که بارها مورد تعریف و ارزیابی قرار گرفته است. چون رزومه از اهمیت بالایی برخوردار است از این لحاظ که رزومه اولین چیزی است که از شما به دست کارفرما میرسد و اگر بتوانید رزومه خود را خوب بنویسید و نکات مهم آن را رعایت کنید قطعا برای مرحله ی استخدام دعوت خواهید شد. فراموش نکنید که رزومه شما نهایتا 10 ثانیه مورد مطالعه کارفرما قرار میگیرد و پس از آن از شما دعوت به عمل می آید پس باید دقت کنید که رزومه ی حرفه ای بنویسید. بنابراین باید علاوه بر مختصر نویسی به شرح مهارت ها و تجربیات تان بپردازید و آنها را برجسته تر کنید.


پس از ارسال رزومه نوبت به انجام مصاحبه است گاهی اوقات مصاحبه ها تلفنی بوده و بعد از آن حضوری خواهد شد. مصاحبه های تلفنی ممکن است بدون ارسال رزومه هم انجام بگیرد یعنی ابتدا یک سری از اطلاعات و مشخصات شما پرسیده میشود و پس از آن برای مصاحبه حضوری با شما تماس گرفته میشود. اغلب در مصاحبه های تلفنی اطلاعات مختصری از شما پرسیده میشود و بعد اگر شما به اندازه ی کافی شرایط تان مناسب بود برای مصاحبه حضوری دعوت میشوید.


اما در خصوص مصاحبه حضوری و اشتباهاتی که اغلب در خصوص آن توسط کارجویان صورت میگیرد این است که نباید مصاحبه را طولانی کنیم نباید توضیحات اضافه بدهیم فقط سوالات کارفرما را با دقت پاسخ میدهیم. فراموش نکنید که مصاحبه فقط یک بار انجام میگیرد و موفقیت و عدم موفقیت شما به این بستگی دارد که نهایت دقت را داشته باشید تا از مهارت ها و توانایی هایتان صحبت کنید.


در مصاحبه های استخدامی باید آن تایم باشید، لباس مناسب بپوشید و خوب صحبت کنید اگر میخواهید در مصاحبه های استخدامی بدرخشید باید فن بیان قوی داشته باشید ارتباط کلامی خوب میتواند شما را یک پله به موفقیت نزدیک کند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► رازهای استخدامی
چگونه کار پیدا کنیم؟(1) ◄

مطالب مرتبط
بنر