از تخفیف‌های گروهی استفاده کنیم یا نه؟ (2)

دوشنبه ، 12 بهمن 1394 ، 10:50

 

بانکی دات آی آر: در نوشته قبلی درباره تعریف تخفیف گروهی توضیحاتی دادیم. این مقاله درباره نحوه خرید آنها است.

از اين پيشنهادها كه تخفيف‌هاي خوبي هم دارند استفاده بكنيم يا نه؟

ما پيشنهاد مي‌كنيم براي تصميم‌گيري در اين زمينه، چند نكته را در نظر بگيريد.

 

اول: تا زماني كه واقعاً به كالا يا خدمتي نياز نداريد، خريد نكنيد. چراكه مصرف‌گرايي هم از لحاظ شرعي صحيح نيست و هم اقتصاد خانواده شما را با ضرر مواجه مي‌كند.

 

دوم: از معتبربودن وب‌سايت‌ خريد گروهي مطمئن شويد. براي اين كار مي‌توانيد در سايت تخفيف گروهي به دنبال نماد اعتماد الكترونيكي بگرديد. اين نماد نشان مي‌دهد كه مركز توسعه تجارت الكترونيكي كه مجموعه‌اي از وزارت صنعت معدن وتجارت است، هويت وب‌سايت را تأييد مي‌كند. همچنين بخش ارتباطات مردمي وب‌سايت پليس فتا به آدرس اينترنتي http://www.cyberpolice.ir مي‌تواند محل مناسبي براي استعلام سلامت كاري فروشگاه مربوطه باشد. پس از بررسي موارد فوق واطمينان از هويت و سلامت كاري فروشگاه، راهنمايي گرفتن از يك متخصص فناوري اطلاعات از بين آشنايان و اقوام كه مورد اعتماد و اطمينان شما باشد نيز بي‌ضرر نيست.

 

سوم: درباره كالا يا خدمتي كه مي‌خواهيد دريافت كنيد كاملاً تحقيق كنيد و از كيفيت، سلامت، قانوني بودن، تاريخ انقضا و اعتبار آن در فروشگاه مربوطه مطمئن شويد.

 

چهارم: پرسش‌هايي كه در بخش « آگاهانه و هوشمندانه خريد كنيم…» ذكر شد را با خودتان مطرح كنيد و ببينيد آيا دريافت كالا يا خدمات مورد نظر با ميزان تخفيفي كه براي آن در نظر گرفته شده منطقي و منطبق است يا نه. اگر جواب مثبت بود، خريد را انجام دهيد.

 

پنجم: بهتر است مبلغ را به‌صورت پرداخت اينترنتي و از طريق درگاه‌هاي بانكي معتبر به حساب فروشگاه واريز كنيد و حتماً رسيد آن را تا زمان تحويل محصول، نزد خود نگه داريد.

 

ششم: در صورت عدم رضايت از خريد و مطابقت نداشتن ويژگي‌هاي كالا يا خدمت مربوطه با اطلاعات ادعا شده در وب‌سايت خريد گروهي، مورد را به صاحب فروشگاه اطلاع دهيد و در صورت عدم رسيدگي به درخواست شما، در اولين فرصت ممكن، پليس فتا را در جريان موضوع قرار دهيد.

 

هفتم: در صورتي كه در فرايند خريد از وب‌سايت تخفيف گروهي، به هر دليل به سوءاستفاده از حساب خود مشكوك شديد، فوراً پليس فتا، بانك خود و پليس را در جريان بگذاريد.

 

 

اگر مي‌خواهيد خريد بهتري داشته باشيد…

 

عمده پيشنهادهاي تخفيف، مربوط به حوزه‌هايي مانند تفريح و سرگرمي، فروش البسه و كفش، رستوران‌ها و كافي‌شاپ‌ها، آموزش‌هاي مختلف، اقلام آرايشي و بهداشتي، خدمات درماني و پزشكي و نظاير آن‌هاست كه استفاده صحيح از پيشنهادهاي تخفيف‌دار در هر كدام از اين حوزه‌ها، قوانين و نكات خاص خود را دارد و نمي‌توان نسخه واحدي براي تمام اين حوزه‌ها در نظر گرفت. اما در هر حال تجربه خريد از وب‌سايت‌هاي تخفيف گروهي، بسيار لذت‌بخش خواهد بود اگر اين نكته‌ها را در نظر داشته باشيد:

 

قبل از استفاده از تخفيف‌هاي تفريح و سرگرمي مانند تئاترهاي كمدي و غيره، حتماً درباره حضور كودكان و شرايط تهيه بليط براي آن‌ها پرس‌وجو كنيد. همچنين اگر قرار است خودروي شخصي خود را همراه ببريد، حتماً درباره وجود فضاي پارك خودرو در كنار مجموعه تفريحي مربوطه يا قرارگفتن مجموعه تفريحي در محدوده طرح ترافيك تحقيق كنيد. در ضمن توصيه مي‌شود در اين‌گونه برنامه‌ها همراه با ساير اعضاي خانواده و اقوام خود شركت كنيد تا صميميت و الفت در بين اعضاي فاميل بيشتر شود و لذت بيشتري نيز ببريد.

قبل از استفاده از تخفيف‌هاي حوزه پزشكي و درماني مانند ليزر موهاي زائد، بدون رودربايستي و با صراحت كامل درباره شرايط پزشك، كادر درماني و امكانات و تجهيزات مربوطه سؤال بپرسيد. همچنين اگر بيماري خاصي داريد يا باردار هستيد، قبل از خريد بليط تخفيف‌دار، از پزشك خود درباره نحوه استفاده از اين خدمات سؤال بپرسيد و تأييديه‌هاي لازم را بگيريد.

اگر قصد داريد كالاي آرايشي و بهداشتي را از فروشگاه‌هاي تخفيف گروهي تهيه كنيد، بهتر است ابتدا درباره مارك لوازم آرايشي كه به‌صورت تخفيف دار عرضه مي‌شود خوب تحقيق كنيد و از سلامت و كيفيت و اصل بودن آن مطمئن شويد تا ضرري متوجه پوست و جسم شما نشود.

اگر قصد خريد پوشاك را به شيوه تخفيف گروهي داريد، در صورت امكان به محل فيزيكي فروشگاه مربوطه مراجعه كنيد و جنس و كيفيت و مدل لباس‌ها را از نزديك ببينيد و سپس اقدام به خريد كنيد.

در حالت كلي، هيچ گاه قبل از اطمينان كامل از صحت، اعتبار، كيفيت و سلامت محصولات ارائه‌شده در پيشنهاد تخفيفي، اقدام به خريد نكنيد.

 

منبع: مجله قلمه

► کارمندها هم انسان هستند
تخفیف گروهی، شیوه ایی نو در معامله (1) ◄

مطالب مرتبط
بنر