به کسی که با صدای بلند می‌خندد اخم نکنید

دوشنبه ، 10 اسفند 1394 ، 11:12

بانکی دات آی آر: همه چیز در دفتر کار شما خوب و آرام است. همه سخت در حال کارکردن هستند. بهره‌وری در بالاترین میزان خود قرار دارد. ناگهان از گوشه‌ای صدای بلند خندیدن به گوش می‌رسد و سکوت فضا شکسته می‌شود. به جای اینکه به فردی که خندیده چشم غره بروید، این را بدانید که خندیدن و لبخند زدن به نفع بهره‌وری و شادی سازمان شما خواهد بود. به عبارت ساده‌تر، خنده بر هر درد بی‌درمان دواست.

 

کارشناسان معتقدند که شنیدن صدای خنده در فضای دفتر کار اتفاق بسیار خوشایندی است. بنابراین اگر همچنین صدایی کمتر در محیط کاری شما شنیده می‌شود یا اصلاً شنیده نمی‌شود، به این دلایل باید در نگرش خود تجدید نظر کنید.

 

 

خنده خود واقعی شما را نشان می‌دهد

احتمالاً شما هم جزء تعداد زیادی از افرادی هستید که ترجیح می‌دهند در جمع خانواده و دوستان خود بخندند. این بسیار طبیعی و پسندیده است اما از آنجا که ما بیشتر وقت خود را در کنار همکاران خود می‌گذرانیم باید بیاموزیم که در بین آنها هم بخندیم. اگر این مهارت را در خود پرورش ندهیم، نمی‌توانیم ادعا کنیم که در محیط کاری، خود واقعی‌مان هستیم. شاید نشود در محیط کار لباس‌هایی را که برای رفتن به پیک‌نیک به تن می‌کنیم، بپوشیم اما می‌توانیم اجازه دهیم که همکاران‌مان حس شوخ طبعی و خنده‌رویی ما را ببینند و از آن لذت ببرند.

 

خنده فرهنگ سازمانی را ارتقا می‌دهد

فرهنگ یک سازمان به افرادی بستگی دارد که در آن سازمان کار می‌کنند. طبیعی است که هر چقدر سازمان کوچک‌تر باشد تأثیر هر یک از افراد بر فرهنگ آن بیشتر می شود. فرهنگ سازمانی ارتباط تنگاتنگی با بهره‌وری و موفقیت دارد. یک تیم شاد، سالم و صمیمی علاوه بر اینکه بهره‌وری بیشتری خواهد داشت، فرهنگ بهتری را نیز در سازمان جاری خواهد کرد و در نهایت موفقیت بیشتری را برای کاروکسب به ارمغان خواهد آورد.

مدیر یک مجموعه کاری به راحتی می‌تواند به ارتقاء فرهنگ سازمانی کمک کند. برای مثال می‌توانید اعضای تیم خود را تشویق کنید که ناهار را با هم بخورند یا اینکه به مدت ۳۰ دقیقه درباره هر چیزی غیر از کار صحبت کنند. خیلی ساده به نظر می‌رسد اما درگیری‌های روزمره در یک شرکت گاه آنقدر زیاد می‌شود که همین کارهای ساده به فراموشی سپرده می‌شود.

 

 

خنده باعث تمرکز بیشتر می شود

برای اینکه بتوانیم در طول یک روز کاری بهره‌وری خود را در سطح یکسان و بالایی حفظ کنیم، باید در فواصل مشخص به خود استراحت‌های کوتاه بدهیم تا انرژی خود را بازیابی کنیم و بتوانیم تمرکز خود را در طول روز حفظ کنیم.

سعی کنیم در وقت‌های استراحت کوتاهی که در اختیار داریم از فعالیت‌های خود لذت ببریم. در این وقت‌های استراحت خیلی سراغ چیزهایی که به طور مستقیم مرتبط با کار هستند، نرویم. برای اینکه در طول روز متمرکز بمانیم، مهم است که برخوردها و احساسات مختلفی را تجربه کنیم. اگر تمام روز را پشت میز خود بنشینیم خیلی زود دچار فرسایش شغلی می‌شویم و نمی‌توانیم تمرکز دلخواه‌مان را برای کارکردن داشته باشیم.

 

 

همکاران‌مان بیشتر دوست‌مان خواهند داشت

خندیدن در محل کار باعث می‌شود همکاران شما، بیشتر به شما اعتماد کنند و تمایل بیشتری به کارکردن شما داشته باشند. اگر شغل شما به صورتی است که با مشتریان بیرون از سازمان ارتباط زیادی دارید، حتماً باید خندیدن را از اولویت‌های اصلی کار خود قرار دهید. مشتریان کار کردن با فردی پرانرژی و شاد را به کارکردن با کسی که فقط "کار" برایش مهم است، ترجیح می‌دهند.

 

 

منبع: درگی

► بازاریابی و فروش چه تفاوتی باهم دارند؟
دفتر خدمات ارتباطی بزنیم یا نه؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر