مشاوره‌های احساسی 2 دلاری از طرف پسربچه 11 ساله

يكشنبه ، 5 دی 1395 ، 16:07

 

بانکی دات آی آر: احتمالا بسیاری از ما در طول زندگی با افرادی برخورد کرده‌ایم که به رمال‌ها و جادوگرها اعتقاد داشته‌اند. هنوز هم تعدادی افراد از طریق دعانویسی زندگی‌شان را می‌گذرانند. شاید شما هم موافق باشید که فرهنگ خرافه‌گرایی فقط در کشور ما رواج ندارد. در جا به جای دنیا، مردم در زمان استیصال دست به دامن روش‌های میانبر می‌شوند. از آن طرف، عده‌ایی دیگر هم از استیصال آنها سود می‌برند. حالا در نیویورک پسربچه 11 ساله‌ایی، در مترو، بر روی چهار پایه‌ایی می‌نشیند و به مردم مشاوره می‌دهد.

 

 


هر یکشنبه، «سیرو اورتز»، در یکی از ایستگاه‌های مترو نیویورک، روی چهارپایه‌ایی می‌نشیند و به سوال‌ها و مشکلات‌ مردم پاسخ می‌دهد. روی تکه کارتونی که همیشه به همراه دارد، نوشته شده است: هر مشاوره احساسی، 2 دلار!

پدر سیرو به روزنامه‌ها گفته است که این کار بدون هیچ فکری به وجود آمده است. به این شکل که یک شب سیرو به پدر و مادرش می‌گوید به او الهام شده است که به مردم مشاوره احساسی بدهد.

سیرو از هر روزی که به مردم مشاوره احساسی دهد، 50 دلار به دست می‌آورد. سوال‌هایی که مردم از سیرو می‌پرسند بیشتر حولِ محور مسائلِ احساسی روابط‌شان است، اما گاهی حتی درباره ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا هم سوال می‌کنند.

سیرو می‌گوید مردم اغلب از تغییر می‌ترسند. «گاهی به آنها می‌گویم که باید زندگی‌شان را تغییر دهند تا بتوانند آرامش داشته باشند، اما آنها خیلی از تغییر می‌ترسند.»

سیرو که حالا در نیویورک شهرت پیدا کرده، دانشِ مشاوره‌اش را از تعالیمِ پدر و مادرش می‌داند. او می‌گوید شغلش را دوست دارد و خودش را مشاور می‌نامد.

 

 

 

 

 

بانکی: سمیرا همتی

 

معرفی شغل: تعمیرکار خودرو

4 رفتار آزاردهنده که همکارانمان انجام می‌دهند

► چطور در ذهن مشتری‌تان بمانید
رسوایی بزرگ برای یک مجتمع تفریحی در ژاپن ◄

مطالب مرتبط
بنر