اکسل تا crm؛ از دورهمی دوستانه تا کسب و کار میلیون دلاری

چهارشنبه ، 13 ارديبهشت 1396 ، 16:14

 

بانکی دات آی آر: «در ابتدا برای کارهای شرکت از اکسل استفاده می‌کردیم. اکسل به خوبی کار ما 10 نفر را راه می‌انداخت. اما آرام آرام تعداد مشتری‌هایمان بیشتر شد. برای اینکه به همه‌ی مشتری‌ها به خوبی رسیدگی کنیم، ما هم تعداد نفرات‌مان را افزایش دادیم. اما باز هم یک جای کارمان می‌لنگید. از مشاور کسب و کار خبره‌ای مشورت گرفتیم. او به ما نرم‌افزار CRM را معرفی کرد. ما هم پذیرفتیم به صورت آزمایشی از آن استفاده کنیم. در طول یک ماه‌ استفاده‌ی آزمایشی از نحوه‌ی ارتباطمان با مشتری‌ها سرمست بودیم؛ ما راضی، آنها راضی، از این بهتر نمی‌شد! همین شد که یک ماه بعد بدون هیچ تعللی قرارداد یک‌ساله‌ی نرم‌افزار CRM را بستیم.»

سندی نوبل مدیر مارکتینگ شرکت رم ترکینگ است. او می‌گوید: «وقتی نرم‌افزار CRM را برای شرکت گرفتیم، مدل گیمیفیکیشن جذابی برای فروش و پشتیبانی طراحی کردیم. گیمیفیکیشن فضای رقابتی شادی را برای کارکنان تیم فروش و پشتیبانی به وجود آورد.»

شرکت رم ترکینگ (Ram Tracking) در سال 2004 کارش را در حوزه ردیابی ماشین‌ها با 10 نفر کارمند آغاز کرد. این شرکت انواع جی پی اس‌ های پیشرفته را برای ماشین‌ها طراحی می‌کند. وجود ردیاب‌ها به سازمان‌ها کمک می‌کند ماشین‌هایشان را در هر کجا که باشند ردیابی کنند. با وجود ردیاب‌ها اگر اتومبیلی در میانه‌ی راهش تصادف کند یا مورد سرقت قرار بگیرد یا حتی نقص فنی داشته باشد، سازمان‌اش به سرعت متوجه می‌شود. در این حالت سازمان می‌تواند سرویس‌دهی بهتری به مشتریانش بدهد. مثلا اگر اتوبوسی به هر دلیلی در جاده متوقف شود، سازمان اتوبوس جدیدی را به همان نقطه می‌فرستد تا مسافرها را به مقصد برساند. در حال حاضر شرکت رم ترکینگ در 5 کشور انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند و کانادا 50 نفر کارمند دارد.

این کسب و کار کوچک که کارش با مشتری‌های ساکن لندن شروع شد، الان ردیابی اتومبیل‌های کشورهای اسکاتلند، ولز، ایرلند و کانادا را هم به عهده دارد. این شرکت تعداد مشتری‌های خودش را 3 هزار سازمان اعلام کرده است. رقمی که به گفته‌ی مدیرعامل شرکت، به خاطر حضور نرم‌افزار CRM به وجود آمده است. رم ترکینگ هنوز هم کسب و کار کوچک به شمار می‌رود، اما با درآمدی نجومی‌تر.

مدیر مارکتینگ شرکت رم ترکینگ معتقد است نرم‌افزار CRM به خوبی توانسته است بین 4 بخش اصلی شرکت -فروش، خدمات تحویل، فعالیت‌های اجرایی و حساب‌های مشتریان- به خوبی ارتباط برقرار کند. در حال حاضر کارکنان این 4 بخش در انگلیس، ولز، اسکاتلند، کانادا و ایرلند از طریق نرم‌افزار CRM با هم در ارتباط‌اند. ویژگی Cloud بودن نرم‌افزار باعث شده است که اختلاف زمانیِ کشورها، کارِ شرکت را مختل نکند.

کریس مک‌کلِلان، مدیرعامل شرکت رم ترکینگ، معتقد است با استفاده از نرم‌افزار CRM هزینه‌های شرکت کاهش چشمگیری داشته است. او می‌گوید: «بعد از دو سال استفاده از نرم‌افزار CRM متوجه شدیم هزینه‌های بخش خدمات تحویل 14 درصد و بخش اجرایی 21 درصد کاهش پیدا کرده است و این برای ما خبر فوق‌العاده خوبی است. نرم‌افزار CRM همه‌ی بخش‌ها و همه‌ی کارمندان را تحت تاثیر خود قرار داده است.»

نرم‌افزار CRM با شکستن دیوارهای بین تیم‌های مختلف در سازمان‌ها، همه‌ی کارمندها را با هم مرتبط می‌کند. این ارتباط باعث می‌شود هماهنگی بین تیم‌ها بیشتر شود و کارها سریع‌تر و موثرتر پیش برود.

 

این متن به سفارش نرم‌افزار CRM دیدار تهیه شده است.




► در این شرایط، غیبت کردن از همیشه بدتر است
10 روش مختلف برای ارزیابی کارِ کارمندان جدید ◄

مطالب مرتبط
بنر