اعتماد بی‌جا دلیل انتشار تصاویر خصوصی

جمعه ، 26 خرداد 1402 ، 11:51
رئیس پلیس فتا استان ایلام از کشف پرونده‌ هتک حیثیت با انتشار تصاویر خصوصی خبر داد و به شهروندان هشدار داد : هویت‌های موجود در فضای مجازی اکثرا جعلی بوده و قابل اعتماد نیستند.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: "سرهنگ علی‌رضا یعقوبی"، رئیس پلیس فتا استان ایلام در تشریح این خبر عنوان داشت: شهروندی ضمن مراجعه به پلیس فتا ، با نگرانی گفت شخصی ناشناس در فضای مجازی فرزندم را اغفال کرده است و با تهدید به انتشار تصاویر شخصی به دنبال اخاذی از وی است ؛ لذا خواستار رسیدگی به موضوع می‌باشم.


این مقام انتظامی افزود: طی اخذ اظهارات مشخص گردید فرزند شاکی از طریق فضای مجازی با فردی ناشناس آشنا شده است و در ادامه پس از جلب اعتماد تصاویر و اطلاعات شخصی خود را ارسال کرده است و متهم نیز در این راستا با تهدید به انتشار تصاویر اقدام به اخاذی مالی کرده از خانواده وی کرده است.


سرهنگ یعقوبی گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی کارشناسان پلیس فتا و کنار هم قرار دادن سرنخ‌های موجود با انجام اقدمات تخصصی سایبری متهم پرونده شناسایی شد و نهایتا پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال گردید.


رئیس پلیس فتا ایلام هشدار داد: هویت‌های موجود در فضای مجازی اکثرا جعلی بوده و قابل اعتماد نیستند لذا شهروندان از ایجاد رابطه و انتشار تصاویر خصوصی برای این افراد خودداری کنند و در هنگام مواجهه با موارد مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق تماس با شماره 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش دهند.

► کینه‌ قدیمی که منجر به انتقام آنلاین شد
کلاهبرداری با ترفند درج آگهی جعلی در سایت دیوار ◄

مطالب مرتبط
بنر