10 خرده فروشی برتر دنیا

دوشنبه ، 17 بهمن 1390 ، 08:38

فروشگاه ها و مراکز عرضه کالا در سراسر دنیا به دلیل اینکه همه چیز را می توان در آنها یکجا پیدا کرد، یکی از بهترین گزینه های خرید برای بسیاری از خریداران و مشتریان هستند.

به گزارش بانکی دات آی آر، این فروشگاه ها با گسترش خدمات خود در کشورهای گوناگون توانسته اند هم مشتریانی در سراسر دنیا جذب خود کنند و هم به سودهای خوبی دست پیدا کنند.

در این گزارش شما را با 10 خرده فروشی برتر دنیا آشنا می کنیم.

1. Wal-Mart

 

این فروشگاه بزرگ آمریکایی که در حال حاضر در 16 کشور دنیا خدمات خود را به مشتریان عرضه می کند، در صدر بهترین فروشگاه های بزرگ یا خرده فروشی های دنیا قرار دارد. مجموع فروش سال 2010 این فروشگاه 419 میلیارد دلار بوده است.

 

2. Carrefour

مشتریان این فروشگاه فرانسوی از خدمات آن در 33 کشور دنیا استفاده می کنند و این گستردگی خدمات باعث شده تا این فروشگاه بزرگ با 120 میلیارد دلار فروش در سال 2010 رتبه دوم فروش را از آن خود کند.

 

3. Tesco

مردم 13 کشور دنیا با خرید از شعبه های گوناگون این فروشگاه بزرگ بریتانیایی آن را تا رتبه سوم فروش بالا کشیده اند. مجموع فروش سال 2010 این فروشگاه به 92 میلیارد دلار رسید.

 

4. Metro AG

این فروشگاه بزرگ آلمانی هم که کارش عمده فروشی است و در 33 کشور دنیا خدمات خود را عرضه می کند، با مجموع 82 میلیارد دلار فروش در سال 2010 در لیست برترین ها قرار گرفته است.

 

5. Kroger

این سوپرمارکت آمریکایی با اینکه تنها در داخل آمریکا سرویس دهی می کند، اما با بیش از 82 میلیارد دلار فروش در سال 2010 توانسه رتبه پنجم بهترین خرده فروشی ها را به دست آورد.

 

6. Schwarz Unternehmenstreuhand KG

این فروشگاه آلمانی هم که عمده فروشی می کند، با ارائه خدمات در 9 کشور به بیش از 76 میلیارد دلار فروش در سال 2010 رسیده است.

 

7. Costco

مردم 9 کشور دنیا با خرید از این عمده فروشی باعث شدند تا فروش این فروشگاه به بیش از 76 میلیارد دلار برسد و این عمده فروشی رتبه هفتم برترین ها به خود اختصاص دهد.

 

8. Home Depot

این شرکت که به ارائه خدمات منزل می پردازد و در 5 کشور دنیا فعالیت می کند، در سال 2010 به فروش 68 میلیارد دلار دست پیدا کرده است.

 

9. Walgreen Corp.

این داروخانه آمریکایی با اینکه نه عمده فروشی دارد و نه سوپرمارکت است! در جمع برترین خرده فروشی ها قرار گرفته است. فروش این داروخانه در سال 2010 بیش از 67 میلیارد دلار بوده است.

 

10. Aldi

این  فروشگاه حراجی آلمانی هم که در 18 کشور دنیا اجناس حراجی خود را می فروشد، با بیش از 67 میلیارد یورو در رتبه دهم قرار گرفته است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► دعوت به همكاري شركت پارس ديتا در تهران(تا 28 بهمن 90)
استخدام در مرکز ملی رقابت ◄

مطالب مرتبط
بنر