جزئیات ادغام بزرگ بانک ها

دوشنبه ، 4 ارديبهشت 1391 ، 14:05

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، با مثبت ارزیابی کردن ادغام موسسه‌های مالی و پولی و ایجاد یک بانک خصوصی، از بررسی اعتبارات این ادغام در لایحه بودجه ۹۱ در کمیسیون تلفیق خبر داد.

حمیدرضا فولادگر، با اشاره به ادغام ۴ بانک خصوصی و تشکیل ۲ بانک بزرگ تر، در خانه ملت یادآور شد: در اوایل انقلاب ما تجربه ادغام بانک‌ها را داشتیم، اما چند بانک خصوصی ادغام و تبدیل به یک بانک دولتی شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اما اینکه موسسات پولی و مالی غیردولتی با هم ادغام شوند، مغایرتی با قانون و سیاست‌های مالی و پولی ندارد و می‌تواند حرکت مثبتی در جهت تقویت عملکرد بانک‌ها باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، ادامه داد: اگر این موضوع در احکام بودجه لحاظ شده باشد، قابل بررسی است و به طور قطع در بودجه و در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد.

دو بانک خصوصی که یکی از آنها با گذشت بیش از پنج سال از فعالیت خود عملکرد قابل توجهی نداشته و در مقایسه با رقبای هم سن، توفیق کمتری داشته است در یک بانک دیگر ادغام خواهد شد تا با تشکیل بانکی بزرگ تر، عملکرد قابل توجیه تری را برای سهامداران به همراه داشته باشند.
غلامرضا مصطفی پور سرپرست صندوق مهر امام رضا(ع) نیز در این رابطه اعلام کرده است: فرآیند قانونی ادغام صندوق و بانک قرض الحسنه مهر پس از تصویب بودجه سال ۹۱ دولت در مجلس اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به تصویب بودجه دولت در اردیبهشت یا خرداد ماه سال جاری موضوع ادغام به لحاظ بستر‌های قانونی به تاخیر افتاده است.

شایعه ها از اذغام بانک قرض الحسنه مهر و صندوق مهر امام رضا (ع) در نخستین گام خبر می دهد


بینا

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► در قاب تصویر/ سیاره زیبایمان را قدر بدانیم
آزمون مدیریتی شاه عباس صفوی ◄

مطالب مرتبط
بنر