شادترین شغل های دنیا را بشناسید

چهارشنبه ، 23 شهریور 1390 ، 12:45

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه شغل ها و کارهایی می توانند برای شما شادی به ارمغان آورند.

به گزارش بانکی دات آی آر، اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال شغل مناسب می گردید و در ضمن شاد بودن هم برایتان مهم است، نیم نگاهی هم به این شغل ها بیاندازید، بد نیست!

براساس نظرسنجی که موسسه ملی تحقیقات دانشگاه شیکاگو انجام داده است، این شغل ها در ردیف شادترین شغل های دنیا قرار گرفته اند:


1.    روحانی:
از جمله شاد ترین مشاغل در کل دنیا روحانیت است، چراکه این افراد ارتباط تنگاتنگی با دین دارند و این ارتباط می تواند هم شادی در آنها بوجود آورد و هم در حل مسائل مختلف به فرد کمک می کند.


2.    آتش نشان:
شاید تعجب آور باشد، اما برخلاف تصور عمومی، 80% آتش نشانان در این نظر سنجی از کار خود به شدت راضی بوده اند، چرا که شغل آنها همواره کمک کردن به دیگران و در بسیاری از مواقع نجات جان دیگران از مرگ حتمی است.


3. فیزیوتراپ: کار این قشر از جامعه هم مستقیما با مردم و کمک به افرادی در ارتباط است که توان کمتری نسبت به دیگران دارند. آنها هم پس از حل مشکل دیگران از کار خود احساس رضایت می کنند و در نتیجه از نظر خود شغل خوب و شادی دارند.

 

==================

استخدام های مهم روز:


===========================


4. نویسنده: هر چند بسیاری از نویسندگان، نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا، همواره از کم بودن دستمزدها و حقوق خود ابزار ناراحتی می کنند، اما حس خوب روی کاغذ آوردن ذهنیت ها و تفکرات شخصی برای این افراد، شغل نویسندگی را جذاب، دوست داشتنی و حتی شاد می کند.


5.    معلم: اگر چشم خود را به روی حقوق ناچیز معلمان ببنید و به دیگر ویژگی های معلمی به ویژه ارتباط با بچه ها و آموزش درس ها و نکات تازه به دیگران فکر کنید، حتما معلمی را شغلی شاد و دوست داشتنی می یابید.


6. هنرمند: معمولا وقتی صحبت از روحیه لطیف می شود، اولین کسانی که به ذهن می آیند، هنرمندان هستند. البته شادی و نشاط هم جزو لاینفک هنر است و در این بین به نظر می رسد مجسمه سازان و نقاشانان از همه اقشار هنری شادتر هستند.


7. روانشناس: این قشر از جامعه وظیفه سنگین و مهمی بر دوش دارند که البته در بسیاری مواقع هم شنیدن مشکلات دیگران به نظر سخت و غم انگیز می رسد، اما روانشناسان چندان این ایده را قبول ندارند، چراکه معتقدند گذاشتن راه حل پیش پای کسانی که تا مرز سیر شدن از زندگی هم پیش می روند، بسیار لذت بخش و شادی آفرین است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► در بانک سینا انجام شد,استخدام قرون وسطایی در قرن21
استخدام کارشناس فروش و حسابدار در شرکت رایانه باختر در تهران(تا 13 مهر 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر