بانکداری الکترونیک دلپذیر است اگر...

سه شنبه ، 8 اسفند 1391 ، 07:38

بانکداری الکترونیک یکی از راه های صرفه جویی در وقت و انرژی است. اما استفاده از این تکنولوژی زمانی دلچست و دلپذیر خواهد بود که کلیه نکات امنیتی را رعایت کنید به این ترتیب خواهید توانست از خرید و فعالیت هایتان لذت ببرید در غیر این صورت ممکن است. بایک حساب خالی،کلی زیان مالی و اعصاب خرد روبرو شوید. پس همیشه حواستان را جمع کنید.

چطور اینترنت بانک خود را فعال کنم:

این روزها در هر بانکی که حساب باز می کنید متصدی بانک یک سری خدمات الکترونیک شامل اینترنت بانک، موبایل بانک، اس ام اس بانک و... را به فراخور خدمات آن بانک به شما معرفی می کند و از شما سوال می کند که آیا تمایل دارید از این خدمات استفاده کنید.

در صورتی که شما اظهار تمایل کنید برگه ای شامل کد کاربری و یک رمز پیش فرض را در اختیار شما قرار می دهد. اما اگر حسابتان قدیمی است می توانید با مراجعه به شعبه و در خواست دادن از خدمات  بانکداری الکترونیک بانکتان بهره مند شوید.

تعداد اندکی از بانک ها هم این امکان را دارند که شما با ورود به سیستم بانکداری الکترونیکشان از راه دور و الکترونیک درخواست دریافت خدمات را بدهید.

چطور خرید اینترنتی کنم؟


خرید اینترنتی بسیار ساده تر از مراجعه به مغازه و فروشگاه هاست اما برای خرید باید یک سری اطلاعات داشته باشید.

اول: شماره کارت

هرکارت بانکی یک شماره 16 رقمی دارد که بر روی آن حک شده است

دوم: تاریخ انقضا

تاریخ انقضای کارت درتمامی کارت های جدید با ماه و سال بر روی کارت حک شده است اما اگر کارتتان قدیمی است می توانید با مراجعه به شعبه زمان انقضای آن را بپرسید.

سوم: کدcvv2


یک شماره سه تا چهار رقمی است که بر روی کارت ذکر شده اما اگر احیانا به هر دلیل نوشته نشده بود از شعبه آن را دریافت کنید.

چهارم: رمز دوم

رمز اینترنتی یا رمز دوم را بانک به شما می دهد اما به محض دریافت بهتر است آن را تغییر دهید. با مراجعه به خود پرداز های بانک هم می توانید این شماره راتغییر دهید یا رمز دوم را برای اولین بار دریافت نمایید.

برای خرید کافی است که تمام اطلاعات ذکر شده در بالا را در قسمت مورد نیاز خود وارد کنید و پس از تعیین مشخصات کالای مورد نیازتان از یک خرید سریع و آسان بهره ببرید.

نکات امنیتی:

خرید تان آسان خواهد بود اگر به سه نکته امنیتی مهم توجه کنید.

1.برای انتقال وجه کارت به کارت اعلام شماره کارت کفایت می کند سایر مشخصات شامل:تاریخ انقضا، cvv2 و رمز دوم شخصی بوده و نه تنها برای انتقال وجه دریافت جوایز قرعه کشی لازم نیست بلکه بسیار مهم و شخصی هستند از ارائه آنها به سایرین از مسئولان کافی نت ها گرفته تا اعضای خانواده و دوستان خودداری کنید.

2. امن ترین جا برای نگهداری رمز شما ذهنتان است پس حتی المقدور رمز خودتان را جایی یادداشت و یا در سیستم کامپیوتری تان ذخیره نکنید.

3. از سایت های معتبر خرید کنید و هنگام پرداخت اطمینان حاصل کنید که از طریق دروازه پرداخت بانک وجه را می پردازید و به سایت های نامعتبر وارد نشده اید .آدرس صحیح دروازه های پرداخت بانک ها از این قرار است:

آدرس پرداخت اینترنتی بانک سامان: sb24.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک پارسیان: pec24.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد: BankPasargad.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملت: bankmellat.ir
آدرس پرداخت اینترنتی بانک سینا: esinabank.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملی: bankmelli-iran.com

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► جزئیات تازه ای از ویندوز Blue، سیستم عامل تازه مایکروسافت
داستان آهنگرزاده ای که "پورشه" را جهانی کرد/عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر