برنده نسل هشتم کنسول های بازی مایکروسافت است یا سونی؟

سه شنبه ، 5 فروردين 1393 ، 07:43


در نسل گذشته دیدیم که سونی به خاطر استفاده از دیسک های گران قیمت بلوری و همچنین دیر عرضه کردن کنسول اش به شدت فروشش کاهش یافت و در آخر دیدیم که اکس باکس 360 با آنکه کلی ایراد در نسخه اولیه این کنسول دیده شد، ولی توانست به عنوان برنده این رقابت عنوان گردد. البته در اصل کنسول Wii بود که با فروش میلیاردی توانست در صدر کنسول های نسل هفتم قرار گیرد.

 

 

اما در نسل هشتم، آمار نشان می‌دهد که شرکت سونی تا امروز بیش از شش میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن ۴ را به فروش رسانده است. این آمار در حالیست که از زمان ورود این کنسول به بازار چهار ماه می‌گذرد و در نوع خود موفقیت بزرگی برای سونی محسوب می‌شود.


شرکت مایکروسافت هم که کنسول ایکس باکس وان را تولید کرده، تا به امروز چهار میلیون و 800 هزار دستگاه ایکس باکس وان را به فروش رسانده است. این رقم خیلی از آنچه که سونی فروخته کمتر به حساب می آید با آنکه مایکروسافت برای تولید بازی های انحصاری هزینه بسیاری پرداخت کرده است.


مایکروسافت برای رقابت با سونی و فروش بیشتر کنسول خود قیمت ایکس باکس وان را کاهش داده است و به علاوه سونی از فروش 13 میلیون و 700 هزار نسخه بازی برای پلی استیشن 4 خبر داده است.


در کشور ایران هم سونی با استقبال بسیاری مواجه شده ولی هنوز آمار دقیقی در دست نیست. به نظر می آید که هنوز این نسل جای نگرفته و تا اوسط سال آینده می توان گفت که کدام کنسول می تواند برنده این رقابت باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 


► چطور به بهترین وجه ممکن سرمایه گذاری کنیم؟
گجت هایی که سال 93 را متحول می کنند ◄

مطالب مرتبط
بنر