کلاهبرداری اسکیمینگ با شگرد" فروش جوراب و ریسه رنگی "

شنبه ، 27 خرداد 1402 ، 23:24
رییس پلیس فتا استان البرز از شناسایی و دستگیری باند اسکیمر که با عنوان فروش جوراب و ریسه رنگی اقدام به کپی و جعل کارت های بانکی و برداشت غیر مجاز وجه از حساب های بانکی می نمودند ، خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ جلیلیان در تشریح این خبر اظهار داشت : در پي وصول تعداد 6 پرونده با موضوع برداشت غير مجاز از حساب به روش اسکيمينگ به اين پليس ، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت .


این مقام مسئول ادامه داد : در بررسي هاي صورت گرفته و اقدامات فنی و مهندسی کارشناسان پلیس فتا، محل وقوع بزه و کپی نمودن کارت های بانکی قربانیان مشخص گردید و مشخص شد ، متهم ردیف اول (از متهمين سابق دار در زمينه اسکيمينگ) مي باشد، که متهمين با شيوه و شگرد ، فروش جوراب زنانه و ريسه رنگي در کرج و تهران ، اقدام به کپي کارت شاکیان مي نمودند.


رییس پلیس فتا استان البرز افزود: طي هماهنگي هاي لازم و عمليات غافلگيرانه متهمان در شهر تهران دستگير ، ادوات و ادله جرم مذکور در مخفيگاه قربانیان کشف و ضبط گرديد .


وی بیان داشت : در این راستا ،شناسايي شکات ، مالباختگان و جزئيات نحوه کپي کارتها در دستور کار این پلیس قرار دارد.


سرهنگ جلیلیان ضمن تاکید بر اینکه کاربران فضای مجازی از اعتماد به آگهی های اینترنتی بدون بررسی وجود کالا خودداری نمایند  و پس از رویت کالای مد نظر، با مراجعه به محل و بررسی سلامت و اصالت کالا اقدام به پرداخت وجه کنند، خاطر نشان کرد :هموطنان می توانند همواره با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و جدیدترین شگردهای مجرمانه مطلع شوند و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

► با یک تماس حسابتان خالی می شود
چگونه آگاهی خودمان را در مورد امنیت سایبری کسب و کار ارتقاء دهیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر