خوشمزه‌ترین ماهی دنیا در دریاچه «نئور»+عکس

يكشنبه ، 15 آبان 1390 ، 11:50



به گزارش بانکی به نقل از برنا دریاچه «نئور» در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به‌طرف خلخال در یکی از دره‌های کوهستان باغیرو و به عنوان یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین دریاچه‌های ایران شناخته می‌شود.

دریاچه «نئور»، زیستگاه برخی از گونه های پرندگان مهاجر عبوری است که برای مدتی کوتاه از دریاچه استفاده می کنند. «آنقوت» از عمده ترین پرندگان این دریاچه و حاشیه آن است که در این منطقه زادآوری می‌کند.

ماهی قزل آلای رنگین کمان این دریاچه از نظر کیفیت و خوشمزگی شهرت جهانی دارد. ماهی‌های دریاچه نئور هر سال پیش از زمستان صید و جمع‌آوری می‌شوند، زیرا در اثر یخ زدن دریاچه این ماهی‌ها نمی‌توانند در زمستان زنده بمانند و پس از زمستان دوباره ماهی‌های کوچک پرورشی در «نئور» رها می‌شوند.

بارندگى مناسب و وجود چشمه‌هاى فراوان سبب پایدارى وضعیت دریاچه شده ضمن آنكه هواى مطبوع منطقه زمینه بسیار مناسبى براى جذب گردشگر خصوصا در اوقات گرم سال را فراهم كرده است. این منطقه داراى پوشش گیاهى متنوعى از گیاهان خشكى زى و آبزى است.

وقتی به دریاچه می رسید فقط شكر پروردگار متعال را به جای بیاورید از این همه زیبایی. از بهترین ویژگی‌های این منطقه ناشناخته بودن آن برای غیر بومی هاست. در ضمن هرساله مسابقه تفریحی تحت عنوان «مسابقه ماهیگیری» در این دریاچه بین دوستداران صید ماهی انجام می‌شود که می‌توانید در آن شرکت کنید.

 

اما برای رسیدن به این دریاچه از 3 مسیر می‌توانید استفاده کنید: اول: هشت پر (طالش)، ریگ، کیش دیبی، شیله، مریان، قلعه جوق، حفظ آباد و عباس آباد. دوم:خلخال، گیوی، فاراب، قره قشلاق، کزور، خلفلو، هل آباد، حفظ آباد و عباس آباد. سوم: اردبیل، هیر، شبلو و عباس آباد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► گرانترین نقاط تفریحی زمین
گزارش تصویری/ بنای هتل روی کوه! ◄

مطالب مرتبط
بنر