موانع سرمایه گذاری در فیس بوک را بشناسید

يكشنبه ، 16 بهمن 1390 ، 15:33

این روزها فیس بوک به دلیل عرضه عمومی سهامش بیشتر از گذشته بر سر زبان ها افتاده و به موضوع بحث داغ رسانه ها و کارشناسان تبدیل شده است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، ارزش بالا و ارقام میلیاردی که برای ارزش فیس بوک در ماه های اخیر گفته شده، هر سرمایه گذاری را ترغیب می کند تا فیس بوک را به عنوان گزینه نخست سرمایه گذاری خود انتخاب کند، غافل از اینکه فیس بوک هم مثل هر عرصه سرمایه گذاری دیگری دارای موانع و خطراتی است که اگر دست کم گرفته شوند، پول سرمایه گذار را به راحتی هر چه تمام تر دود می کنند و به هوا می فرستند!

اما فکر می کنید، چنین شبکه اجتماعی محبوب و گسترده ای چه موانعی را می تواند سر راه سرمایه گذاران قرار دهد؟ این گزارش را بخوانید تا به پاسخ سوال برسید:

1. رقیبان

رقبای شبکه اجتماعی فیس بوک آرام آرام هم بر تعداد خودشان هم بر تعداد طرفدارانشان افزوده می شود. برای سرمایه گذاری در فیس بوک، نباید به راحتی از رقبایی چون گوگل پلاس غافل شد.

2. شکست در رائه خدمات

یکی از مهمترین عواملی باعث شده فیس بوک طی تنها 8 سال به چنین محبوبیتی برسد، خدمات و محصولاتی بوده که ارائه داده است و از این پس در صورت شکست در هر یک از محصولات و خدمات، پول سرمایه گذاران هم می تواند روی هوا برود.

3. آگهی های بیش از حد

این مفهوم شاید بیشتر از هر مقوله دیگری برای ما ایرانی ها آشنا باشد، چرا که یکی از دلایل پایین آمدن مخاطب رسانه ملی خودمان هم آگهی های بیش از حد و خسته کننده ای است که پخش می کند. فیس بوک هم در صورتی که  در آگهی پا را از گلیم خود درازتر کند، به راحتی سرمایه سرمایه گذارانش را به باد می دهد.

 

 

4. عدم رعایت حریم ها

واگذاری سهام فیس بوک به عموم باعث می شود کاربران نسبت به کیفیت خدمات، امنیت اطلاعات به اشتراک گذاشته شده، حریم خصوصی و مسائلی از این دست نگرانی هایی پیدا کنند.

5. قوانین و مقررات

تغییرات اجباری و ناخوشایند در برخی محصولات که از سوی دولت لازم الاجرا می شوند از جمله برخی توافق نامه ها که باعث ایجاد محدودیت هایی می شود و همین امر ممکن است، کاربر را عصبانی کند!

6. کاهش درآمد تبلیغاتی

بسیاری از کسانی که می خواهند در فیس بوک تبلیغ کنند، می توانند از صفحه شخصی خود برای تبلیغات استفاده کنند که همین امر خطر کاهش درآمد تبلیغاتی به دنبال خواهد داشت.

7. یکنواختی

در صورتی که سهامداران و تصمیم گیرندگان نتوانند تصمیم های مثبت و پیش رونده ای در زمینه محصولات بگیریند، خودشان باعث کمتر شدن میل و رغبت کاربران می شوند و یکنواحت شدن فیس بوک برای آنها هم یعنی از دست رفتن سرمایه ی سرمایه داران.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام يك شركت معتبر توليدي(تا 30 بهمن 90)
دعوت به همكاري يك شركت هواپيمايي تازه تاسيس در تهران(تا 24 بهمن 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر