اعلاميه جالب موجر به 20 مستاجر

پنجشنبه ، 20 بهمن 1390 ، 14:38

بي‌پرده اعلام بفرماييد كه افزايش را مي‌پذيريد يا نقل‌مكان خواهيد كرد.


اهالي يك مجتمع مسكوني 20 واحدي در شمال تهران متن اطلاعيه‌اي كه مالك اين مجتمع در نقش موجر همه واحدها، در تابلو اعلانات ساختمان نصب كرده را براي ما ارسال كرده‌اند تا بلكه از اين طريق جلوي افزايش اجاره‌بهاي مسكن در تهران گرفته شود!

مالك اين مجتمع كه از موجران حرفه‌اي – مالكان داراي چندين واحدمسكوني اجاره‌اي- محسوب مي‌شود همه واحدهاي مجتمع را بدون آنكه فروخته يا خالي گذاشته باشد، اجاره داده و اخيرا با توجه به نزديك‌شدن به اتمام قرارداد اجاره واحدها، در اطلاعيه‌اي به مستاجرها اعلام كرده كه به خاطر گراني و نوسان نرخ ارز مجبور است اجاره‌بها را در زمان تمديد، افزايش قابل‌ملاحظه‌اي بدهد و لازم است افراد بي‌پرده «قبول شرايط جديد» يا «تصميم به نقل مكان» را به مالك اعلام كنند. متن اين اطلاعيه به شرح زير است:

 

 

همسايه عزيز,
اگر چه شما را «همسايه» مي‌دانيم، از شما بدي نديده‌ايم و برايتان احترام فوق‌العاده‌ قائليم، اما ناچارم به حقايقي بپردازم كه قادر نيستم رودرروي شما به زبان بياورم.خوب يا بد، حقيقت تلخي است كه چاره‌اي جز روبه‌رو شدن با آن نداريم.


1)- شرايط حاكم بر ما، كه خارج از اراده و خواست و توان ما است (از جمله گراني، افزايش نرخ‌هاي گوناگون دولتي، تاثير اين افزايش، شرايط منتج به نوسان نرخ ارز كه معناي آن كاهش ارزش پول ملي يا قدرت خريد است)، كمتر يا بيشتر، به همه ما فشار وارد مي‌كند. پس جبران سهم ديگران، از توان اينجانب خارج است.


2)- نرخ اجاره در اين ساختمان، بسيار كمتر از نرخ‌هاي جاري بوده است.


3)- افزايش هزينه‌هاي مختلف ساختمان از جمله استهلاك (نگهداري و تعميرات يا جايگزيني و سرمايه‌گذاري)،‌ به صورتي درآمده است كه جبران آن به تنهايي از توان اينجانب خارج شده است.


پس ناچارم، به‌رغم تاكيدم بر «همسايگي»، شرايط جديد را به اين صورت، ولي با فرصت كافي براي تصميم‌گيري، به آگاهي شما برسانم:


الف- به ناچار از اين پس تمديد اجاره‌نامه‌ها مشروط به افزايش معقول و متناسب نرخ اجاره خواهد بود.
ب- عزيزاني كه بپذيرند، در خدمتشان خواهيم ماند
پ - نازنيناني كه افزايش برايشان سنگين باشد، روي چشم ما جا خواهند داشت و فرصت كافي دارند كه درصدد يافتن جاي مناسب و جديد باشند.
ت- از دوستان گرانقدر انتظار دارم كه با اين سخن بي‌پرده و صادقانه و صميمانه، متقابلا با صداقت و صمميت برخورد كنند و بي‌پرده، اعلام بفرمايند كه افزايش را مي‌پذيرند يا نقل مكان خواهند كرد.

دنیای اقتصاد

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام شرکت به پخش کرمان
مقایسه نرخ سود بانک های کشور+ جدول ◄

مطالب مرتبط
بنر