ایرانی,ایرانی بخر!

يكشنبه ، 23 بهمن 1390 ، 11:08

دهکده جهانی روز به روز در حال پیشرفت است و در این مسیر مردم هر ناحیه ای در زمینه خاصی پیشرفت کرده اند و نیازهای مردم سایر نقاط جهان را تامین می کنند؛ ازگوسفندهای استرالیایی گرفته تا قهوه شاخ آفریقا کالاهایی است که مردم در دور ترین نقاط جهان از آنها استفاده می کنند.اما آیا هرچیزی خارجی اش بهتر است؟

به گزارش بانکی دات آی آر, تب خرید کالای خارجی از دیرباز در بین هم وطنان ما داغ بوده و به امروز و دیروز برنمیگردد. از همان زمان که برای آب کردن دل اقوام!! فاستونی می پوشیدیم تا امروز که به کمتر از سواچ و آدیداس و... رضایت نمی دهیم، ادامه داشته است.

اینکه ما در تولید برخی از کالاها متبحر نیستیم امری عادی است و اینکه برخی از مسئولان اصرار دارند ما هرچیزی را در داخل کشور تولید کنیم غیر طبیعی است. اما در  بسیاری از زمینه ها هم اتفاقا تولیدات خوبی داریم،اما خودمان از آنها استقبال نمی کنیم!

 

 

فرش ایرانی را در نظر بگیرید، سالهاست در تمام نقاط جهان شهرت داشته و دارد. اما این روزها ما ترجیح می دهیم فرشهای به اصطلاح مدرن و خواب بلند ترکیه ای را بخریم در حالی که خیلی از مردم جهان به دنبال فرش ایرانی اند.

یا نمونه بارز دیگر میوه است پرتقال شهسوار و انار ساوه را رها کرده ایم و با اشتیاق محصولات مشابه خارجی را می خریم.

از همه عجیب تر آنکه طلا سازان هنرمند ایرانی  تولیدات بسیار زیبا و هنرمندانه شان را با نام برند های ایتالیایی و ترکیه ای می فروشند چون اگر فروشنده به شما بگوید این محصول تولید ایران است آن را نخواهید خرید!!!

این امر نه تنها به تولید کنندگان داخلی زیان وارد و ایشان را دلسرد می کند، در دراز مدت شغل های بسیاری از هم میهنانمان را هم از ایشان خواهد گرفت.

این روزها که خرید های شب عید به شدت داغ شده و همه در تکاپوی این هستیم که با تغییر فصل و نو شدن سال بوی بهار را با اجناس تازه به خانه و زندگی مان وارد کنیم، کمی هم به صنعت و تولیدات داخلی فکر کنیم تا شاید از این طریق بتوانیم همه هم میهنانمان را درشادی هایمان سهیم کنیم.

حتما این داستان تکراری را بارها و بارها شنیده اید که سالها پس از جنگ جهانی و شکست ژاپن مردم این کشور حاضر نشدند کفش خارجی به پا کنند حتی به قیمت راه رفتن باپای پیاده تا آن روز که خودشان این محصول را به بهترین کیفیت تولید کردند و حالا که در سراسر دنیا محصولاتشان خریدار دارد از پوشیدن نایک و آدیداس هم ابایی ندارند.

من برای اعتلای  کشورم چه هزینه ای را پرداخت کرده ام؟

!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام های استان خوزستان
دعوت به همکاری شركت صنایع امرسان-بدون مهلت ◄

مطالب مرتبط
بنر