مهمترین چهره های ناشناخته فیس بوک را بشناسید + عکس

سه شنبه ، 25 بهمن 1390 ، 08:39

اغلب ما به محض شنیدن نام فیس بوک به یاد مارک زاکربرگ بنیانگذار میلیاردر آن می افتیم و فکر می کنیم، هر آنچه فیس بوک دارد، متعلق به این جوان 27 ساله است.

اما برای اینکه برای شما هم مثل ما ثابت شود که فیس بوک به معنای زاکربرگ و زاکربرگ هم به معنای فیس بوک نیست، این گزارش را بخوانید تا با افرادی آشنا شوید که دست کم به اندازه مارک جوان در جایگاه فعلی فیس بوک نقش دارند.

1. برت تیلور

برنامه های گوناگون فیس بوک می توانند روی 400 میلیون گوشی همراه نصب شوند، اما با این حال فیس بوک همواره زیر بار دین شرکت های سازنده تلفن همراه و البته سیستم های عاملی است که این شرکت ها می سازند.

اما فیس بوکی ها برای حل این مشکل بیکار ننشسته اند و در حال کار کردن روی پروژه ساخت گوشی تلفن همراه مخصوص خودشان هستند.

برت تیلور، مسوول ارشد فناوری پیشین فیس بوک، رهبری این پروژه را بر عهده دارد.

 

2. کریس کوکس

شخصیت محبوب مدیرعامل فعلی فیس بوک ازجمله افراد تاثیرگذار در این شبکه اجتماعی به حساب می آید. وی که تجربه مدیریت بخش نیوز فید و قسمت منابع انسانی فیس بوک را دارد، چون به خوبی به خواسته های زاکربرگ پی برده است، یکی از افراد مورد اعتماد مدیرعامل جوان به شمار می رود.

 

3. سم لزین

پروفایل فیس بوک تمامی کاربران، محصول خلاقیت و فکر این جوان است که از او به عنوان گوش زاکربرگ یاد می کنند. وی در حال حاضر مسوولیت یکی از مهمترین صفحات فیس بوک یعنی صفحه کاربر را به عهده دارد.

طرح تازه پروفایل های فیس بوک یعنی تایم لاین هم از جمله کارهایی است که وی نقش عمده ای در آن داشته است.

 

4. دریک استوپ

از جمله محبوبترین بخش های شبکه اجتماعی فیس بوک که مورد توجه همه کاربران است، بخش به اشتراک گذاری عکس ها است که دریک استوپ اداره آن را بر عهده دارد.

کاربران فیس بوک روزانه به طور متوسط بیش از 250 میلیون عکس را روی این شبکه اجتماعی آپلود کرده و به اشتراک می گذارند و همین آمار نشان از مسوولیت سخت استوپ دارد.

 

5. الیوت اسکریچ

هر آنچه مرتبط با حریم خصوصی در فیس بوک است به این فرد بازمی گردد و او به عنوان رئیس سیاستگذاری های کلی فیس بوک بارها بر سر حریم خصوصی و تعیین حد و مرز برای به اشتراک گذاری همه چیز در فیس بوک چه با زبان خوش و چه با فریاد سخن گفته است

 

6. کارولین اورسون

این خانم را می توان یکی از مسوولان کاهش سود آگهی ها در فیس بوک دانست. البته 42% افزایش در فروش کالاها و نیز 18% افزایش نرخ آگهی ها هم از کارهای خوب رئیس بخش آگهی های شبکه اجتماعی فیس بوک است.

 

7. سین ریان

مسوولیت اداره بازی هایی که کاربران فیس بوک از انجام آن در این شبکه اجتماغی لذت می برند و فیس بوک 30% درآمد خود را مدیون ارائه آنهاست، به عهده ریان است.

وی ارتباط فیس بوک را با شرکت های ارائه کننده بازی ها حفظ می کند تا این منبع درآمدی مهم فیس بوک از میان نرود.

 

8. سرکان پیانتنو

وی در حال راه اندازی یک تیم مهندسی قوی و مهم برای فیس بوک در نیویورک آمریکاست. این تیم پشتیبانی برای حفاظت فیس بوک از هرگونه آسیبی برنامه ریزی شده و نقش مهمی در سرزنده نگه داشتن این شبکه اجتماعی دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► افزایش نرخ سود اوراق گواهی سپرده مدت دار بانک رفاه
استخدام های استان فارس ◄

مطالب مرتبط
بنر