خانم ها لطفا وارد نشوند

پنجشنبه ، 30 تیر 1390 ، 08:59

مدتی است برخی بانک ها و موسسات مالی از زیر استخدام کردن نیروی خانم شانه خالی می کنند و تنها به جذب نیروهای متخصص آقا می پردازند. این روند اعتراض بسیاری از خانم های دانش آموخته دانشگاه ها را به همراه داشته و خواهان پاسخگویی مدیران بانک ها شده اند.

از آنجا که بانک ها و موسسات مالی به عنوان بنگاه های مطرح اقتصادی کشور همواره مورد توجه جوانان بوده و خیل کثیری از فارغ التحصیلان دانشگاه ها خواهان استخدام در بانک ها هستند.خبرنگار بانکی دات آی آر در پی دلایل استخدام تک جنسیتی برخی بانک ها بر آمد.

 

مسئول استخدام بانک اقتصاد نوین در خصوص دلایل استخدام تک جنسیتی آقایان به خبرنگار ما گفت: بانک ما از ابتدای تاسیس اقدام به جذب نیروهای خانم و آقا نموده و در حال حاضر نسبت خانم ها بیشتر از آقایان است از این روی در پی استخدام آقایان برآمدیم تا نیروها مان به تعادل برسند.

البته این مقام مسئول دلیلی برای اینکه حضور حداکثری خانم ها چه صدماتی به حیات یک سازمان وارد می کند مطلبی ذکر نکردند.

مدیر روابط عمومی یکی دیگر از بانکها هم در خصوص آگهی استخدام صرف آقایان به نکته جالبی اشاه کرد.

ایشان معتقد هستند به دلیل آنکه نیروهایی که جدیدا استخدام می کنند در مناطق گرمسیر کشور به کار گرفته می شوند استفاده از نیروهای آقا به منظور حفظ کرامت خانم هاست!!

 

هیچ یک از موسسات مالی وابسته به برخی نهاد های دولتی که حتی حاضر به استخدام یک نیروی خانم هم نشده اند و از همان ابتدا تنها آقایان را به کار گرفته اند. از ارائه هر گونه توضیحی در این خصوص شانه خالی کرده و این اقدام خود را در راستای سیاست های استخدامی خود می دانندکه نیاز به توضیح به هیچ کس ندارد.

البته هستند موسسات مالی و اعتباری ای که پس از کسب مجوز تاسیس بانک از بانک مرکزی در جذب نیروهای خانم پیش قدم شده اند مانند موسسه سینا که سالها یک نیروی خانم هم استخدام نمی کرد اما چند سالی است که پس از بانک شدن تغییر سیاست داده و این اواخر به طراحی لباس فرم مخصوص خانم ها هم پرداخته است.

در شرایطی که تمامی بانک ها و موسسات مالی برای جذب حداکثری منابع و افزایش مشتریان خود تلاش می کنند و برای جلب نظر خانم ها انواع طرح های ویژه بانوان را ارائه می کنند شانه خالی کردنشان از استخدام ایشان دور از انتظار می نماید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► موسسه مالی واعتباری کارسازان آینده
رقابت نزدیک بانکها برای کسب رتبه برترین بانک الکترونیک ◄

مطالب مرتبط
بنر