کارجويان بخوانند؛ موافقت اوليه با کارت اشتغال

دوشنبه ، 28 شهریور 1390 ، 13:26

رئیس کانون دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های کشور از طی مراحل اولیه موافقت شورای عالی اشتغال با طرح صدور کارت الکترونیکی اشتغال برای کارجویان کشور خبر داد و گفت: صدور این کارت ها برای کارجویان بدون هزینه خواهد بود.

بابک هاشمی پور در گفتگو با مهر از جدیدترین اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح صدور «کارت الکترونیکی اشتغال» برای کارجویان کشور خبر داد و گفت: این طرح در مراحل نهایی خود قرار دارد.

رئیس کانون دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های کشور، اظهار داشت: قرار است این طرح پس از تصویب نهایی در شورای عالی اشتغال به هیئت دولت برود که پس از آن نیز برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

هاشمی پور با اشاره به اینکه هم اکنون این طرح توانسته است موافقت اولیه شورای عالی اشتغال را به دست آورد، بیان داشت: احتمالا تا پایان مهر ماه سال جاری طرح می تواند از تصویب شورای عالی اشتغال بگذرد.

==================

استخدام های مهم روز:


===========================


وی با بیان اینکه نظرات دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی ها به عنوان مجریان طرح واگذاری کارت های اشتغال بیکاران به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است، خاطر نشان کرد: تدوین کارت های حاوی تمامی اطلاعات کارجویان، وضعیت مهارتی و تخصصی افراد و مناطق سکونت افراد از جمله ویژگی های این کارت ها خواهد بود.

این مقام مسئول در دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های کشور، ادامه داد: همچنین کارت های اشتغال کارجویان باید علاوه بر موارد ذکر شده حاوی مواردی مانند آموزش هایی که افراد دیده اند و قابل استفاده بودن برای تمامی دفاتر کاریابی کشور باشند.

به گفته هاشمی پور، با اجرایی شدن طرح واگذاری کارت های اعتباری کارجویان از طریق دفاتر کاریابی کشور، کارتخوان هایی در این دفاتر نصب می شود تا افراد بتوانند پس از اشتغال به کار و به اصطلاح بکارگماری، حق الزحمه دفاتر را نیز پرداخت کنند.

رئیس کانون دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های کشور با اعلام اینکه وضعیت هزینه ها در این طرح جدید طبق روال فعلی خواهد بود و افراد برای بکارگماری از طریق در اختیار داشتن کارت های اشتغال هزینه اضافه تری را نخواهند داشت، بیان داشت: بنابراین پس از تایید بکارگماری، افراد باید حق الزحمه کاریابی را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: دریافت الکترونیکی حق الزحمه کاریابی ها در این طرح از جمله اقدامات جدیدی خواهد بود که دنبال می شود به نحوی که فرد باید مبالغ را به حساب دفاتر واریز کند.

هاشمی پور در مورد هزینه های صدور کارت های اشتغال؛ افزود: تلاش شده است تا صدور کارت ها که از طریق دفاتر کاریابی صورت می گیرد برای افراد کارجو هزینه ای نداشته باشد و قرار است دولت هزینه های صدور کارت ها را تامین و پرداخت کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► مکان هایی که تا تمام نشدن تعطیلات تابستان باید دید
تصاویری جالب که حجم اختلاس را نشان می دهند ! ◄

مطالب مرتبط
بنر