سفر مستحب با وام حرام !

چهارشنبه ، 30 شهریور 1390 ، 09:27

بانك‌هاي عامل ثبت نام حج عمره براي عقب نماندن از كسب سود و درآمد به اعطاي وام با سودهاي بالا روي آورده‌اند.

به گزارش بانکی دات آی آر, بازار گرم ثبت نام عمره مفرده و توقف آن پس از ثبت نام فعلي بسياري از مردم را به تكاپو واداشته است تا به هر قيمتي از اين ثبت نام عقب نمانند.

 

حج عمره که این روزها برای خیلی ها اسباب فخر و چشم و هم چشمی شده و برخی نیت سفر های هفت ساله و چندین ساله می کنند سبب شده برخی برای کم نیاوردن در برابر اقوام و خویشاوندان خود و به اصطلاح دوست و دشمن دست به هرکاری بزنند و بانکها هم از این اوضاع نهایت سود را می برند.

از آنجا كه وام‌هاي اعطايي از سوي بانك‌ها با استناد به عقد جعاله انجام مي‌شود، درحالي كه بانك‌ها در قبال دريافت اين سود 14 درصدي خدمتي انجام نمي‌دهند، جمعي از مراجع تقليد اين وام را دچار اشكال و حرام اعلام كرده‌اند.

به عقیده این افراد: سفر عمره یک سفر مستحبی است و بخاطر این سفر مستحبی نباید کار غیر شرعی انجام داد و کسانی که برای انجام فریضه حج وام گرفته اند باید این وام را برگردانند.

دفتر رهبری هم دریافت و پرداخت چنین وام هایی را حرام اعلام کرده است.

==================

استخدام های مهم روز:

===========================

پیشتر یکی از بانک ها اعلام کرده بود: به کارمندان، کارگران و حقوق بگیران  رسمی و قرار دادی باز نشسته و مشغول به خدمت کلیه سازمان ها ، ادارات ، ارگان ها ، شرکت ها ، موسسات و... اعم از دولتی و غیر دولتی  که متقاضی ثبت نام حج عمره در بانک... باشند ، پس از معرفی از طرف محل خدمت خود به میزان پانزده میلیون ریال تسهیلات جعاله اعطا می نماید .

ثبت نام برای حج عمره در شش هزار شعبه دو بانک کشور به مدت یک ماه انجام می گیرد و با قرعه کشی، اولویت مشرف شدن اعلام می شود.

ثبت نام زائران برای اعزام حج عمره به مدت سه سال است که هر سال ۸۰۰ هزار نفر و در مجموع سه سال دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برای حج عمره اعزام می شوند.

پیشتر در خبرها آمده بود ,بانک ملت در اولین روز موفق شد بالغ بر ششصد هزار متقاضی اعزام به حج عمره  را  ثبت نام کند.

برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، ‌فیش حج عمره غیر قابل انتقال و غیر قابل فروش است.

رایانه بیش از یک فیش به نام یک نفر را ثبت نمی کند و یک فیش بیشتر مورد قبول نیست.

:: برای مشاهده جزئیات ثبت نام اینجا کلیک کنید

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام لیسانس حسابداری در شرکت بیمه توسعه در کرمان(فعلا بدون مهلت)
استخدام فروشنده،حسابدار،جوشکار و ... در مجتمع کشت و صنعت هامون در کرمان(فعلا بدون مهلت) ◄

مطالب مرتبط
بنر