سامسونگ

يكشنبه ، 23 مرداد 1390 ، 14:47

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط Lee Byung-chul بنیان گذاری شد. این گروه در سال ۱۹۵۱ با عنوان شرکت سامسونگ ثبت شد.

سامسونگ الکترونیکس یک شرکت کره جنوبی چند ملیتی و یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات است که در سال ۱۹۶۹ در شهر Daegu کره جنوبی تأسیس شد.
کار اصلی این شرکت تولید لوازم الکترونیکی از قبیل تلویزیون، ماشین حساب، یخچال، کولر و ماشین لباسشویی بود. در سال ۱۹۸۱، شرکت بیش از ۱۰ میلیون تلویزیون سیاه و سفید تولید کرد. در سال ۱۹۸۸ با شرکت نیمه هادی و ارتباطات سامسونگ ترکیب شد.

سامسونگ الکترونیک در ۵ زمینه تجاری کار می‌کند : رسانه دیجیتال، شبکه ارتباطاتی، لوازم خانگی، نیمه هادی و LCD.

تجارت رسانه دیجیتال شامل دستگاه‌های کامپیوتر از قبیل لپ تاپ‌ها و چاپگرها، نمایشگرهای تصویر و تلویزیون‌ها و مانیتورهای کامپیوتر، و سرگرمی مصرف کننده مانند پخش کننده‌های DVD، پخش کننده‌های MP۳ و دوربین‌های دیجیتال.

جارت شبکه ارتباطی شامل DSLAMها و دستگاه‌های فکس، دستگاه‌های سلولی از قبیل تلفن‌های همراه، تلفن‌های PDA، و دستگاه‌های ترکیبی که ترمینال‌های هوشمند همراه نامیده می‌شوند و همچنین گیرنده‌های ماهواره می‌شود.

تجارت لوازم خانگی شامل وسایل برقی خانگی از قبیل یخچال‌ها، کولرها، تصفیه کننده‌های هوا، ماشین لباسشویی‌ها، فرهای مایکرویو و جاروبرقی می‌شود.

تجارت نیمه هادی شامل چیپ‌های نیمه هادی از قبیل SDRAM،SRAM ، حافظه‌های فلش NAND، کارت‌های هوشمند، فناوری‌های پرتراکم از قبیل سیستم دربسته (SiP) و بسته‌های چند چیپی (MCP)، و دستگاه‌های ذخیره سازی از قبیل درایو دیسک‌های نوری و درایوهای دیسک سخت (HardDisk) می‌شود.

تجارت LCD برروی پنل‌هایTFT-LCD   برای لپ تاپ‌ها، مانیتورها و تلویزیون‌ها متمرکز است.

در اوت سال ۲۰۰۵، BusinessWeek سامسونگ را بهترین مارک تولید کننده لوازم برقی معرفی کرد. دفتر اصلی این شرکت در سئول کره جنوبی می‌باشد و این شرکت در بیش از ۱۰۰ کشور فعالیت دارد.
کلمه سامسونگ در زبان کره‌ای "TriStar" یا «سه ستاره» معنی می‌دهد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► بانکداری الکترونیک
مجلل ترین قطارهای دنیا + عکس های جالب ◄

مطالب مرتبط
بنر