مگر ما مرده باشیم که شما ماشینتان را جای دیگر بیمه کنید!

چهارشنبه ، 30 شهریور 1390 ، 16:16

امروز پیام کوتاهی  ساعت شش صبح دریافت کردم که در آن نوشته بود :
"سلام بر شما ! مگر ما مرده باشیم که شما ماشین تان را جای دیگری بیمه کنید ! شماره تماس : ........"

این پیام کوتاه سحر خیز ! بهانه ای شد که تمام روز به اینکه چرا ما معمولا در استفاده از ابزارها به آداب و فرهنگ و روشهای استفاده ی درست از آن نمی اندیشیم فکر کنم ...

حتما همه ی شما هم هر روز شکل های مختلفی از پیام های تبلیغاتی را دریافت می کنید

شاید برخی از شما  هم از پیام کوتاه برای معرفی محصول یا خدمات خودتان استفاده کرده باشید.

این روزها پیام کوتاه به عنوان یکی از روشهای کم هزینه و ساده ی اطلاع رسانی توسط شرکت ها و کسب و کارهای مختلفی استفاده می شود .راه استفاده از آن هم بسیار ساده شده است یک پنل در اینترنت که می تواند به هر تعداد که می خواهید با استفاده از آن پیام کوتاه بفرستید .

ارسال پیام کوتاه به شکل انبوه به نسبت سایر روشهای تبلیغاتی بسیار ارزان است و به سبب آنکه با فاصله ی کمی از ارسال توسط افراد دیده می شود بازخورد سریع خواهد داشت .به همین سبب روز به روز استفاده از آن گسترش بیشتری پیدا میکند .

اما با نگاهی به کمی جلوتر می توان پیش بینی کرد که با وجود عواملی همچون :

 

بی ربط بودن پیام های تبلیغاتی به علایق گیرندگان پیام
ساعت نا مناسب ارسال پیام ها
طراحی نامناسب پیام ها
تعداد رو به افزایش آنها
در آینده نزدیک  اقبال عمومی نسبت به این پیام های کوتاه تبلیغاتی کاهش یابد

با ادامه ی این روش چندان دور نمی آید که مخاطبین از دریافت این پیام های کوتاه تبلیغاتی نامربوط نا خواسته ، اعلام عدم رضایت کنند و شاید  ارسال پیام های انبوه تبلیغاتی به شکل فعلی همچون بسیاری از کشورها ، در کشور ما نیز ممنوع شود.

اما چگونه می توان از این رسانه ی تبلیغاتی به شکلی استفاده کرد که باعث مزاحمت نباشد و  گیرندگان از دریافت آن احساس بدی نداشته باشند ؟

جستجویی در اینترنت کردم ، همانطور که انتظار داشتم شرکت های متعددی خدمات ارسال پیام کوتاه را به شکل های مختلف پیشنهاد و عرضه می کردند اما هیچ کجا راجع به چگونگی استفاده از این رسانه صحبتی نشده بود. ابزار ارسال پیام کوتاه بسیار مهیا بود اما مطلبی  برای اینکه چه نوع پیامی می تواند اثر گذاری داشته باشد جایی ندیدم. جایی درمورد اینکه چطور باید از پیام کوتاه به عنوان یک رسانه استفاده کرد، نبود !

تنها مطلب  آموزشی این بود : "چگونه تبلیغات پیام کوتاه (SMS) را متوقف کنیم؟"

جستجو برای یافتن این مطلب بیشتر باعث شد که حس کنم تصورم در مورد پیش بینی آینده ی نزدیک پیام های کوتاه چندان هم نباید دور از واقعیت باشد ...

اما این خوب نیست که ما منتظر بمانیم تا با استفاده ی اشتباه و نادرست از ابزارها ، خصلت های خوب هم  کم رنگ شود و عملا عرصه برای استفاده ی درست از آن تنگ شود ...

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام مهندسین عمران،معدن در جنوب کشور (تا 12 مهر 90)
استخدام فوق دیپلم یا لیسانس کامپیوتر بدون سابقه کار در شرکت آی تی در تهران(فعلا بدون مهلت) ◄

مطالب مرتبط
بنر