زباله هایی که بیش از 1 میلیون دلار می ارزند!

يكشنبه ، 3 مهر 1390 ، 13:55

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که زباله هایی که دیگران روزانه تولید می کنند، به خودشان بفروشید؟

به گزارش بانکی دات آی آر، شاید برای بسیاری از کارآفرینان سخت و حتی نشدنی باشد که زباله های مردم را با کمی ابتکار بتوان به خود آنها فروخت، اما این کار برای دن بلیک مدلی از کسب وکار است که وی با راه اندازی شرکت اکو اسکرپتز (EcoScrapts) آن را تحقق بخشیده است.

دن بلیک، 23 ساله، اکنون مدیرعامل این شرکت است که در ایالت یوتای آمریکا قرار دارد و روزانه 30 تن ضایعات میوه ها و سبزیجات را که از فروشگاه های سراسر دو ایالت یوتا و آریزونا جمع آوری شده به نوعی کود تبدیل می کند.

 

این شرکت هم اکنون 300 نمایندگی در نقاط مختلف دارد و به اعتقاد مدیرعاملش این یک صرفه جویی بزرگ برای صاحبان فروشگاه هاست.

اما داستان آغاز به کار شرکت اکواسکرپتز هم از روزی کلید خورد که دن در یکی از روزهای سال 2009 برای خوردن صبحانه به رستوران دانشگاه خود یعنی بریگهام یانگ رفت و بشقاب های دیگر هم دانشگاه هایش که اغلب خالی نشده بودند توجهش را جلب کرد.

او به این فکر می کرد که چگونه می توان از این همه مواد غذایی که به راحتی دور ریخته می شوند، استفاده کرد و با تحقیقات گسترده ای که در این زمینه انجام داد، سرانجام این شرکت را با کمک دو نفر از هم کلاسی هایش به نام های گریک مارتین و برندون سارجنت تاسیس کرد.

==================

استخدام های مهم روز:

===========================

سود این شرکت در سال جاری میلادی به 1/5 میلیون دلار رسیده و مدیران جوانش امیدوارند با گسترش فعالیت های خود به دیگر ایالت های آمریکا این میزان در سال آینده میلادی به 2 میلیون دلار هم برسد.

اکواسکرپتز که حاصل خلاقیت دن بلیک جوان است، حالا برای خود در آمریکا قلمرویی دارد و برای چندین نفر شغل ایجاد کرده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام برنامه نویس جاوا و کارشناس شبکه در شرکت نرم افزاری فعال در تهران(فعلا بدون مهلت)
استخدام حداقل فوق دیپلم در شرکت تجهیزات پزشکی در تهران(تا 15 مهر 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر