جهرمی، مدیرعامل بانک صادرات، برکنار شد

سه شنبه ، 5 مهر 1390 ، 17:13

براساس تصمیم کمیته منتخب دولت، محمد جهرمی از مدیرعاملی بانک صادرات ایران برکنار شد.

محمد عزیری مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی  با اعلام این خبر اظهارداشت: در پی استعفای محمودرضا خاوری مدیر عامل بانک ملی وزیر امور اقتصادی و دارایی با درخواست وی موافقت کرد و در عین حال عضو هیئت مدیره مربوطه در بانک ملی که اداره امور مناطق آزاد را عهده دار بود عزل کرد.

 

مدیرعامل بانک صادرات و وزیر سابق کار

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر استعفا یا برکناری محمد جهرمی از مدیرعاملی بانک صادرات ایران گفت: با توجه به مجموعه بررسی‌های صورت گرفته در کمیته منتخب دولت که به زودی گزارش آن منتشر خواهد شد، مسئولیت قصور مدیریتی مرتبط با پرونده گشایش اعتبارات اسنادی ریالی داخلی (LCهای ریالی) بر عهده بانک گشاینده اعتبار (بانک صادرات) بوده که نظارت و کنترل داخلی برای گشایش لازم را به نحو لازم انجام نداده؛ لذا کمیته مزبور تصمیم به برکناری مدیر عامل بانک صادرات ایران و اصلاح مدیریتی در آن بانک گرفته است.

عزیزی افزود: در خصوص بانک ملی و یکی از بانک های خصوصی که دو بانک اصلی تنزیل کننده اعتبارات اسنادی مزبور هستند نیز به دلیل عدم رعایت سقف‌های مجاز تصمیم به اصلاح و برکناری مدیران ذیربط گرفته شده است.

==================

استخدام های مهم روز:

===========================

 

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: با توجه به این که بانک ملی بانک دولتی است و از سوی وزارت اقتصاد اقدام لازم به عمل آمده، در خصوص دو بانک دیگر که غیردولتی هستند مقرر شد که به زودی از طریق بانک مرکزی اقدام شود.

این در حالی است که مجید ابوالفتحی مدیر روابط عمومی بانک صادرات در گفتگو با مهر اخبار مربوط به تغییر محمد جهرمی از مدیرعاملی بانک صادرات را رد می‌کند.

منبع:مهر

***آخرین اخبار سیستم آموزش عالی کشور را اینجا ببینید***

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► استخدام های 6 مهر استان فارس
پس لرزه های اختلاس 3 هزار میلیاردی/ خاوری هم استعفا کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر