فاصله شعار تا عمل چند فرسنگ است؟

دوشنبه ، 11 مهر 1390 ، 12:01

حتما تا به حال  شعار های تبلیغاتی بسیاری از بانک ها,موسسات و شرکت ها نظر شما را به خود جلب کرده است. شعار های خوش آب و رنگی که ادعاهای بزرگی را به همراه دارد. اما از حرف تا عمل فرسنگ ها فاصله است.

شعارهایی که از نظام , کشور و مقدسات تنها و تنها برای تحقق اهداف تجاری صاحبان شرکت ,موسسات و حتی بانک ها ساخته شده است . در حالی که حتی این شرکت ها به کوچکترین تعهدات خود هم عمل نمی کنند و حتی شعارهایی  می دهند که با ماهیت محصول شان سازگاری ندارد، غافل از اینکه عملا تبلیغاتشان ماهیت ضد تبلیغ داشته و مردم و مشتریانشان را نه تنها فراری می دهند بلکه گناه "ادعای دروغ" و "فریب مردم" را نیز وبال گردن شان می کنند در حالی که اگر تنها ذره ای هم به  شعور مخاطبین خود احترام می گذاشتند می بایست در انتخاب شعارهایشان تجدید نظر می کردند.

 

در این گزارش شعارهایی را می بینید که بانکها و موسسات و شرکت های معتبر برای خود انتخاب کرده اند ، در حالی که ... قضاوت با شما.

بانک .... بزرگ ترین بانک جهان اسلام! (بانکی که برای جام جهانی فوتبال جایزه چند ده میلیونی می گذارد و مدیر عامل سابقش ویلای چند میلیاردی در تورنتو دارد.....)

بانک .... حکیم اقتصاد ایران زمین!(بانک کوچکی که حتی تا مدتها سایت اینترنتی هم نداشت حالا چگونه می خواهد اقتصاد ایران را مداوا کند؟)

بانک قرض الحسنه ... نماد بانکداری اسلامی ! چه کسی این نماد را به شما اعطا کرده و با کدام استدلال شما شدید نماد بانکداری اسلامی ؟

بانک .... امین مردم ایران زمین!(همین امین مردم در ازای هر 5 میلیون تومان وام، 9 میلیون تومان از حلقوم مردم بی بضاعتی که وام گرفته اند بیرون می کشد !)

هیچ کس تنها نیست! (هیچ کس تنها نیست به شرطی که نه قبض پایان دوره بلکه قبض میان دوره اش را به موقع پرداخت کند ، و اگر پرداخت نکند تنها می شود چون خط تلفن اش قطع می شود ! ...)

روغن مایع ... ضامن سلامتی شما!(پس چرا همه پزشکان در خصوص مضرات مصرف هرگونه روغنی اعلام نظر می کنند)

پفک ... با رنگ طبیعی! حتما درخت پفک هم آمده که رنگ اش طبیعی باشد.

بانک ... بانک هزاره سوم!(سیستم های هزاره سومی هم همیشه قطع هستند، خدا به فریاد نسل بعد هم برسد)

بانک .... فراتر از مرزها!(بانکی که هنوز در مرزها هم جایی ندارد چطور با وجود همه تحریم ها می خواهد مرز ها را در نوردد!

"آدم ها آنچه که ندارند  را فریاد می کنند" این گفته یکی از استادانم شاید مهمترین درسی است که در دانشگاه آموخته ام.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► 18 شغل که نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارند(2)
استخدام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور + اطلاعات تکمیلی جدید(تا 30 مهر 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر