پس لرزه های اختلاس 3 هزار میلیاردی/ خاوری هم استعفا کرد

چهارشنبه ، 6 مهر 1390 ، 09:25

مدیر عامل بانک ملی در یک اقدام بی سابقه در ایران استعفاکرد. این نخستین بار است که یکی از مدیران رده بالای کشور با پذیرش اشتباه خود استعفا می کند.

اگرچه این استعفا دردی از نظام بانکی دوا نمی کند، اما اینکه یک مسئول پس ازسالها مسئولیت عواقب تصمیم گیری خود را می پذیرد شاید در ترمیم احساسات بر انگیخته شده مردم موثر باشد.

مدیرعامل بانک ملی در نامه استعفای خود به وزیر اقتصاد اعلام کرد: با ابراز تأسف از عملکرد «اداره کل امور شعب مناطق آزاد» از محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران عذرخواهی کرده و ضمن تأکید بر بقاء مسئولیت بانک صادرات ایران، به احترام افکار عمومی استعفا خود را تقدیم می کنم.

به گزارش بانکی دات آی آر ، محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران به دلیل اختلاس بزرگ 3 هزار میلیارد تومانی استعفا کرد که از سوی وزیر اقتصاد پذیرفته شد.

==================

استخدام های مهم روز:

===========================



خاوری در نامه استعفای خود آورده است: "

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر سید شمس الدین حسینی
وزیر امور اقتصادی و دارایی

احتراماً سوء استفاده گروه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا، از ابزارهای تأمین مالی بانکی خشم افکار عمومی را برانگیخت و موجب قضاوت های متفاوتی در مورد عملکرد نظام بانکی کشور شد.

گرچه ریشه اصلی این سوء استفاده در بانک صادر کننده اعتبارات اسنادی بوده و تردیدی در مسئولیت بانک صادرات نمی باشد، لیکن «اداره کل امور شعب» بانک ملی ایران هم با تجاوز از حدود اختیارات، بدون توجه به دستورات کتبی این جانب و عضو ذیربط هیئت مدیره و نقض تذکرات کتبی مدیریت امور اعتباری و مدیریت امور تظارت و بازرسی، با قبول ریسک فوق العاده عظیمی در تنزیل اعتبارات اسنادی (صرفاً به اتکاء تعهد قطعی بانک صادرات ایران) در شکل گیری این پدیده شوم بی تأثیر نبوده است.

لذا این جانب از طرف خود و کارکنان شریف و زحمتکش بانک ملی ایران با ابراز تأسف از عملکرد «اداره کل امور شعب مناطق آزاد» از محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران عذرخواهی کرده و ضمن تأکید بر بقاء مسئولیت بانک صادرات ایران، به احترام افکار عمومی استعفاء خود را تقدیم حضور جنابعالی می کنم.

بدیهی است دفاع از شخصیت حقیقی خود را موکول به فرصت مناسب نموده و از خداوند بزرگ توفیق و عزت همه خدمتگزاران امین و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواهانم. "

***آخرین اخبار سیستم آموزش عالی کشور را اینجا ببینید***

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► جهرمی، مدیرعامل بانک صادرات، برکنار شد
تصاویر موبایل جدیدی از جنس گرافن که می‌توان آن را تا زد! ◄

مطالب مرتبط
بنر