سفر به این 10 شهر ممنوع!+ تصویر

پنجشنبه ، 7 مهر 1390 ، 10:16

 

اگر شما به تنهایی سفر می‌کنید و یا عادت دارید تنها با یک کوله پشتی با دوستانتان به جاده بزنید و سفر را آغاز کنید، اگر چه کاری بسیار جذاب و دلپذیر را انجام میدهید اما باید مواظب باشید تا از برخی شهرها دوری کنید.

در ادامه لیستی از ۱۰ شهر خطرناک جهان ( با توجه به اطلاعاتی که از سایت‌های جنایی و آمارهای جهانی استخراج شده اند انتخاب گردیده اند) ارائه شده است. نکته جالب توجه این است که علیرغم هشدارهای جهانی خیلی از این شهرها از مکانهایی است که ایرانیان خیلی به آنها رفت و آمد می‌کنند.

1.بانکوک


تایلند مقام اول در جهان در زمینه فرآوری مواد افیونی را داراست. بانکوک مسیر اصلی ترانزیت مواد مخدر در جهان است. بر طبق آمار سال گذشته تنها در بانکوک ۲۰۰۰۰ فقره تجاوز، ۱۳۵۰۰ فقره سرقت و ۵۰۰۰۰ جنایت منجر به قتل انجام شد. تمام این عوامل دلایلی است تا علاوه بر قرار گرفتن بانکوک در لیست ۱۰ شهر خطرناک جهان شما را از رفتن به این شهر بر حذر بداریم.

2.گواتمالا


گواتمالا به جرآت فاسدترین دولت جهان را داراست. تمامی‌سران این کشور به طور غیر رسمی‌بزرگترین قاچاقچیان آمریکای شمالی هستند. این شرایط باعث شده تا گواتمالا بهشت قاچاقچیان مواد مخدر و باندهای تبهکاری جهان باشد. در پایتخت گواتمالا یعنی شهر گواتمالا این موارد به اوج خود رسیده اند بسیاری از توریست‌ها مورد سرقت مسلحانه همراه با تجاوز قرار می‌گیرند. به هرحال اگر به هردلیلی قصد سفر به این شهر را داشتید حتما یادتان باشد هیچگونه وسیله قیمتی به همراه نداشته باشید چون به قیمت جان شما تمام میشود.

3.بغداد


مهم نیست که شما چه کسی هستید، در بغداد شما امنیت جانی ندارید. بغداد شهری است که با جرم و جنایت و خونریزی عجین شده است. هر روز تعداد زیادی در بغداد مفقودالاثر می‌شوند.این موضوع از سال ۲۰۰۳ که آمریکا به افغانستان وارد شده علاوه بر جنایتهای سازمان یافته حملات تروریستی هم به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرده است. القاعده و کردهای یاغی به همراه دیگر گروه‌های جنایتکار هر روز روزی خونین تر از روز گذشته می‌سازند. مین‌های کنار جاده ای و بمبگذاران انتحاری تنها بخشی از خطراتی است که شما را تهدید خواهد کرد.آدم ربایی و قتل‌های اتفاقی در این شهر موضوعی عادی است. تمام این موارد به همراه بی قانونی و فساد پلیس این شهر بغداد را به جهنمی‌واقعی تبدیل کرده است.(هنوزم دوست دارید برید بغداد)

4. گروزنی


تعداد مافیای روسیه در این شهر بیش از پلیس این شهر است. این پلیس به هیچ وجه تحت سیطره دولت قرار ندارد و به طور غیر رسمی‌توسط مافیا کنترل می‌شود. هر ۲۰ دقیقه در این شهر یک جنایت رخ می‌دهد. به طور متوسط در هر روز ۸۵ نفر به قتل می‌رسند.فحشا و فروش مواد مخدر از شغل‌های معمول این شهر است. دزدی و تجاوز در این شهر به امری عادی تبدیل شده است و کسی بابت آنها شکایت نمی‌کند . چچن به معنای واقعی کلمه جهان سوم است. اگر می‌خواهید به چچن بروید بهتر است دوباره در این باره فکر کنید.

==================

استخدام های مهم روز:

===========================

5.برزیل


اگر قصد سفر به برزیل را دارید مجددا در این باره فکر کنید. مهم نیست شما کجا باشید و یا چه زمانی از طول روز است، در هر مکانی ممکن است از شما زورگیری شود. به محض ورود به این شهر کتابچه ای به شما داده می‌شود که در آن تمهیداتی نظیر اینکه یه هیچ وجه هیچ چیز گرانبها همراه نداشته باشید درج شده است. در صورتی که چیزی از شما سرقت شود مسئولیت آن با شماست و نه پلیس.در ۳ سال گذشته جرم و جنایت در این شهر ۲ برابر شده اما آمار جدید نشان می‌دهد که اوضاع جرم و جنایت در این کشور رو به بهبودی است ولی تا آن زمان فاصله زیاد است. در این شهر مافیای مخدر شهری که به آنها پیرانهاس(Piranhas) نیز گفته می‌ شود مسئولیت بسیاری از جنایات را به عهده دارند. ۸۰۰۰ فقره قتل در سال گذشته در ریو انجام شده است.۲۰ فقره قتل در روز به طور حداقل دراین شهر انجام میگیرد.اکثر جنایات در حومه شهر انجام می‌شود ولی همچنان شما در هیچ کجا امنیت کامل ندارید.

6.بوگوتا


بوگوتا مرکز فرآوری و ترانزیت مواد مخدر در آمریکای مرکزی و حوزه کارائیب است. افراد در روز روشن مورد جنایت قرار میگیرند. اگر شبها در بوگوتا هوس بیرون رفتن کردید حتما وصیت نامه خود را بنویسید. این شهر از لحاظ جرم و جنایت یک قدم از تمام کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی پیش است. بهتر است در صورت امکان با خود اسلحه حمل کنید و پیش از رفتن به این شهر مقداری آموزش نظامی‌ببینید تا شاید از دزدی‌های مسلحانه جان سالم به در ببرید. من شخصا اگر به آمریکای جنوبی بروم هرگز به بوگوتا نخواهم رفت.

7.کیپ تاون

در سالهای گذشته نرخ دزدی و جنایت به نحو بی سابقه ای در این شهر رشد کرده است تنها دریکسال ۷۲۰۰۰ فقره تجاوز، ۲۰۰۰۰ فقره سرقت معمولی و ۱۴۰۰۰ هزار سرقت مسلحانه در این شهر گزارش شده است. به طور متوسط ۵۰ نفر در هر روز به قتل می‌رسند. این تعداد قتل تقریبا ۵۰ درصد قتل‌هایی است که در کل آفریقای جنوب انجام می‌شود. بحران اقتصادی و تنگدستی و گرسنگی عامل اصلی گسترش جنایات در این شهر است. اگر به هردلیلی به این شهر رفتید یادتان باشد هرگز شبها بیرون نروید.

8.موگادیشو


بسیار دشوار است که آماری علمی‌در خصوص جرم جنایت در این کشور به دست بیاید اما بر طبق تحقیقاتی که انجام شده این شهر در صدر لیست بسیاری از شهرهای جرم و جنایت خیز جهان قرار دارد. جرم و جنایت در این شهر به حدی است که دولت این کشور از خارجی‌ها درخواست عاجزانه کرده که تا حد امکان به این شهر سفر نکنند. موگادیشو یکی از تروریست پرورترین شهرهای دنیاست تعداد زیادی از تروریست‌های القاعده از این شهر بیرون آمده اند. جنایت امری عادی و روزمره در این شهر است. بسیاری از مردم فکر میکنند که دنیا باید به همین شکل باشد و این موضوع را طبیعی میدانند. خیابان‌ها در طول روز معمولا خالی است. هیچکس به درستی آمار قتل‌هایی که هر روز در این شهر انجام میشود را نمیداند اما بنا بر شواهد این آمار رقم غیر قابل باور ۳۷۰ نفر در روز است. تمام این عوامل موگادیشو را در صدر فهرست و جزو ۳ شهر پر خطر دنیا قرار داده است.

9.سیوداد خوارز


این شهر در مرز با آمریکا قرار دارد هر روز ۱۰۰۰۰۰ هزار فقره جنایت در این شهر انجام میشود ۱۲۰ نفر به طور متوسط کشته می‌شوند. این شهر صحنه درگیری هر روزه گروه‌های مافیایی قاچاق مواد مخدر است. ۵۰ درصد مردم این شهر معتاد هستند و به همین میزان این شهر بار جنایات کل کشور مکزیک را به دوش دارد. خواهش می‌کنم، هرگز به این شهر نروید.

10.شهر کاراکاس


آمریکای لاتین، همانگونه که از آمار پیداست خطرناکترین جای دنیاست. اگر شما عبارت خطرناکترین شهر‌های دنیا را در اینترنت جستجو کنید به طور حتم از ۳۰ شهر اول ۲۰ شهر به این منطقه تعلق دارند. آمریکای مرکزی به طور کامل در قبضه گروه‌های قاچاقچی مواد مخدر است. با تمام این گفته‌ها باید گفت شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا جنایت خیزترین شهرکره زمین است. در هر دقیقه در این شهر ۱۳۷ فقره جنایت ۵۳۷ فقره سرقت گزارش می‌شود. تمام افراد این شهر یک و نیم میلیون نفری به طور متوسط در طول زندگی شان ۵ بار مورد یکی از انواع جرم و جنایت قرار میگیرند. به ۸۰ درصد زنان این شهر حداقل یکبار تجاوز شده است. تمام این موارد کاراکاس را پایتخت جنایی جهان کرده است. ونزوئلا بزرگترین تولید کننده کوکائین جهان است و کاراکاس بزرگترین مرکز فرآوری کوکائین در ونزوئلاست. اگر شما قصد بازدید از کاراکاس را دارید بهتر است عضو یک گروه گانگستری باشید تا شاید بتوانید زنده بمانید.

از عکسانه

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد
وام گرفتن سخت تر شد ◄

مطالب مرتبط
بنر