امنیت شغلی، قدیمیترین نظریهی مدیریت کلاسیک است، اما در دنیای امروز دیگر چیزی به نام امنیت شغلی و شغل مادامالعمر وجود ندارد.
امنیت شغلی، قدیمیترین نظریهی مدیریت کلاسیک است، اما در دنیای امروز دیگر چیزی به نام امنیت شغلی و شغل مادامالعمر وجود ندارد.
در بیمارستانهای این کشور، به جای اینکه اورژانس به محلِ حادثه برود به جای دیگری هدایت میشد و این یعنی بحران. حتی شرکتهای خودروسازی نیسان و رنو هم بخشهایی از تولیدشان را به خاطر این ویروس تعطیل کردند.
روزی را در نظر بگیرید که تمام اهدافِ کاریتان به سرانجام رسیده است و حس میکنید لیاقت حقوقِ بالاتری دارید. این روز دقیقا همان روزی است که داشتنِ مهارتهای ارتباطی به کمکتان میآید.
این زوجِ دوست داشتنی، وقت و هزینهی زیادی صرفِ تبلیغات برای جذب مشتری کرده بودند؛ در نتیجه به مشتریهای قدیمی کمتر از قبل توجه میشود و همین باعث شده تا مشتریهای قدیمی ترکشان کنند.
فرض کنید در سازمانی مشغول به کار شدهاید. ایدهی خوبی در مورد بهتر انجام دادنِ کارهای سازمان به ذهنتان میآید. اینکه چطور همکار یا مدیرتان را مجاب کنید ایدهتان ارزشمند است، به مهارتِ فروشِ شما بستگی دارد.
دور و برتان را نگاه کنید. بینِ دوست و آشنا و همکلاسیهای سابق و افراد فامیل، چه تعداد افرادی را میبینید که به دنبال تحصیلات عالیه (ارشد، دکتری، پست دکتری) رفتهاند؟
البته کسب و کارها میتوانند با تولید محصولات جدید، هدایای ارزشمند و تخفیفهای شگفتانگیز مشتریانِ جدید را به سمت خودشان جذب کنند، اما چه جذبی؟
شاید وقتی صحبت از کارِ نوجوانان بشنوید، لبخند بزنید و از موضوع رد شوید. حق هم دارید، کار برای تحصیلکردهها وجود ندارد، آن وقت نوجوان 14، 15 ساله کار پیدا کند؟
نوجوانها معمولا برای نشان دادنِ حسِ بزرگشدن، کارهای بزرگسالان را انجام میدهند. گاهی از خواهر و برادرِ کوچکتر مانندِ والدین مراقبت میکنند، گاهی مسولیت خریدهای خانه را بر عهده میگیرند و گاهی به سراغ کارِ نیمهوقت میروند.
لیزی در سال 2014 در 14 سالگی سایتی راهاندازی کرد و در آنجا دستور غذاهای سالم را قرار داد.
درصد اقبال به این تماس بسیار بیشتر از تماس به فردی است که نگران، پشت اتاق عمل ایستاده و کسی پشت خط به او میگوید روز جمعه همایش گردشگری داریم، تشریف بیاورید همایش!
آنها معتقدند کارمندِ حرفهای به جای غیبت کردن درباره شرکت یا مدیر سابق، دربارهی تواناییهای حال حاضرش صحبت میکند.
در ابتدا برای کارهای شرکت از اکسل استفاده میکردیم. اکسل به خوبی کار ما 10 نفر را راه میانداخت. اما آرام آرام تعداد مشتریهایمان بیشتر شد. برای اینکه به همهی مشتریها به خوبی رسیدگی کنیم، ما هم تعداد نفراتمان را افزایش دادیم.
مشاوران کسب و کار معتقدند به جز کارمندان فروش، کارِ بقیه کارمندان را به سختی میتوان ارزیابی کرد.
حتما شما هم موافق هستید که تعداد تشویقیهایتان به همکارتان هیچ ارتباطی ندارد. چرا ازدواج نمیکنید و تنها هستید هم همینطور. با مدرک ارشد یا دکتری چقدر به حقوقتان اضافه شده فقط به خودتان مربوط است.
تصور کنید ازدواج کردهاید. قرار است در سالگرد ازدواجتان برای همسرتان گل بخرید اما نه وقتاش را دارید و نه سلیقهاش.
دختری ۳۲ ساله با ۷۰ سانتیمتر قد و شبانهروز افتاده به پهلو! از دور که نگاهش کنی در دل میگویی، مگر آن موجود میتواند دل خوش کند به زندگی؟
حس میکنید در شغلِ فعلیتان گیر کردهاید؟ اگر چنین حسی دارید دو حالت دارد؛ یا وقتِ آن است که از شغلتان خداحافظی کنید یا به فکر ارتقای شغلی باشید.
احتمالا شما هم متوجه رفتار عجیب بعضی از فروشندهها در پاساژهای لباسفروشی شده باشید. کافی است از دمِ مغازهی آنها رد شوید؛ به زور میخواهند شما را به داخلِ مغازه دعوت کنند.
با این حجم از تبلیغات عدهای فکر میکنند کارآفرینی اتفاق عجیب و غریبی است که فقط برای افرادی خاص رخ میدهد. افرادی که استعداد خاصی دارند، خوششانساند، حامیِ عاطفی دارند و دست برِ قضا کمی هم پولدار هستند.
احتمالا تا به حال خرید اینترنتی داشتهاید. کالایی را انتخاب میکنید، به راحتی پولش را پرداخت میکنید و برایتان تا خانه میاورند. ولی آیا قبل از انتخاب کردن کالا دربارهاش مطالعه نمیکنید؟
سازمان بهداشت جهانی شرکت نسلِی را از این اتفاقات مبری کرد؛ اما در نظر مردم نسلِی شرکت ظالمی بود که کودکان بیگناه را کشته است و حالا با نفوذ و قدرتی که دارد خودش را بیگناه نشان میدهد.
تا قرن 19 میلادی مرگ و میر نوزادان در اروپا به صورت مشکلی لاینحل درآمده بود؛ طوریکه از هر 5 نوزاد 1 نوزاد قبل از رسیدن به یک سالگی میمرد...
مکالمه ظاهرا به خوبی و خوشی تمام شد. نیم ساعت بعد کسی از شرکت تماس گرفت و فقط صدای جیغ بود که به گوش من میآمد. طفلک دوستم گوشی در دستش خشک شده بود؛ نمیدانست چه بگوید.
حالا در بعضی از نقاطِ دنیا برای افرادی که در خیابان راه میروند و کلهشان در گوشیشان است، لاینِ ویژه پیاده رو ساخته شده است.
آخرین روزهای کار برای کارمند از کار برکنار شده معمولا با بغض و ناراحتی و در مواردی کمیاب با خوشی همراه است.
هدیه و عیدی دادن، برای محل کار نیست؛ بلکه راهی برای محکم کردن روابط دوستانه است. راستش را بخواهید، مدیرتان با شما دوست نیست.
اکثر کارمندانی که اخراج میشوند، قبل از رفتن احمقانهترین حرفهای ممکن را در شرکتشان میزنند. بعضیها با این فکر که «حالا که دارم میرم، هیچی مهم نیست برام!»، هر آنچه که نباید بگویند را میگویند.
به لباس، کفش، قوری، هدفون یا هر محصولِ دیگری نگاه میکنی، درست همان لحظه که در ذهنت در حال بررسی آن جنسی که برایت مناسب است یا نه، فروشنده از راه میرسد و با حرفهایش تمام محاسبههایت را بهم میریزد.
آخرین منزلی که اجاره کردم (همین که الآن داخلش نشستهام و این سطور را مینویسم) را به خوبی یادم است. همهچیز خوب بود. همسرم پسندیده بود. نور خوبی داشت...
دنیای کار پستی و بلندی زیادی دارد؛ ممکن است مدیرتان کمسواد باشد یا حتی بدتر، بیادب و جاهطلب. آدمهای متفاوت با دیدگاههای متفاوتی سر راهِ ما قرار میگیرند.
کروکودیل ازنظر بیشتر شما حیوانی وحشی و موذی است که بهیکباره از زیر آب بیرون میآید و حیوانات را درسته میبلعد. حالا یک زوج به فکر پرورش این حیوان افتادهاند و نهتنها از آن ترسی ندارند که بهعنوان یک موجود دوستداشتنی به آن نگاه میکنند.
چند سال قبل در محلِ کار سابقم، دو نفر از همکارهایم که سابقه آشنایی و دوستی با آنها داشتم، وارد رابطه عاطفی شدند. این دو نفر بعد از گذشت 8 ماه از رابطهشان با هم ازدواج کردند و ...
تصور کنید در محیط بسته و آرامِ محل کار راه میروید، همزمان همه نگاهها به سمت شما برمیگردد. احساس ناخوشایندی پیدا میکنید؛ گاهی شرمزده، گاهی بلاتکلیف. بله، متاسفانه صدای جیرجیرِ کفش شما به گوشِ بقیه بسیار آزاردهنده و نامطلوب است.
مغز به خاطر راحت کردن فعالیتهای خودش، بسیاری از کارها را به عادت تبدیل میکند تا مجبور نباشد هر بار موقع انجامشان به خودش زحمت بررسی آنها را بدهد.
اگر خوب به کارهای روزمرهتان نگاه کنید متوجه میشوید که رفتارهای پسانداز کردنتان از کجا نشات میگیرد، یا حتی سلامتی جسمانیتان حاصل چه عادتهایی است.
فریلنسری شیوهایی از انجام کار است که بازاریابی، تبلیغات، فروش و حسابداریاش، به عهده شماست.
بسیاری از مردم، فریلنسر را در خانه، درحالیکه پیژامه به پا دارد، پشت لپتاپش نشسته و یک لیوان چایی هم کنار دستش است، متصور میشوند.
بعد از حدود 6 سال کار در شرکتهای خصوصی، مادرم هنوز، گاه و بیگاه زبان به نصحیت باز میکند و از من میخواهد در استخدامهای دولتی شرکت کنم...
تعمیرگاه خودروریی که در زمان تعمیر ماشین، ناخن و موهای مشتریان را هم میآراید.
در ایمیلهای نظامیان معمولا مسائلی چون «پیروزی در ماموریت» یا «شکست در ماموریت» نکات مهم آن ایمیل محسوب میشوند. به همین دلیل در عنوانِ ایمیل (Subject) هم، این دو مورد را به صراحت ذکر میکنند.
هدیه و عیدی دادن، برای محل کار نیست؛ بلکه راهی برای محکم کردن روابط دوستانه است. راستش را بخواهید، مدیرتان با شما دوست نیست. اگر هم بخواهید رابطهای دوستانه با او داشته باشید، احتمالا به کارتان لطمه بخورد.
روزهای ابتدایی کارم در بانکی، علاوه به استرسزا بودن، کلافهکننده هم بود. به مدت یک هفته کنار یکی از همکارانم مینشستم، او وظایف روزانهاش را انجام میداد و من فقط نگاه میکردم.
من او را دوست دارم. هربار که کنارش مینشینم، آرامش را حس میکنم. صدایش به گوشم زیبا است. نگاهش شادم میکند. هربار که میخواهم برایش کاری انجام دهم، لذت بیشتری از زندگیام میبرم
یادم میاید که از کودکی علاقهای به مهمانی نداشتم. همین که مهمانها سر میرسیدند، خودم را در اتاق حبس میکردم تا بروند. بعضی از مهمانها میگفتند دوباره در حال کتاب خواندن است؟...
در این سلسله نوشتهها میخواهیم شما را با نظریهای آشنا کنیم که با درکش، میتوانید شغل مناسبتان را پیدا کنید.
احتمالا اولین مشتریانتان کسانی باشند که شما را میشناسند. همین آشنایان شما را به افراد دیگر معرفی میکنند.
هر یکشنبه، «سیرو اورتز»، در یکی از ایستگاههای مترو نیویورک، روی چهارپایهایی مینشیند و به سوالها و مشکلات مردم پاسخ میدهد.
ممکن است روغن داغ روی دستتان بریزد و بسوزید. ساعتها زیر برف و نور آفتاب روی کاپوت خم میشوید و در همان حالت پیچهای موتور را باز و بسته میکنید. باید سالها با درآمد بسیار ناچیز سر کنید تا...
بعد از توییت کردن تعدادی از عکسها و اعلام بازگشایی، به جای شندین تعریف و تشکر از سوی مردم، به باد انتقاد گرفته شدند. کار به جایی رسید که مدیران مجتمع با دستپاچگی تصاویر را حذف و از مردم عذرخواهی کردند.
یکی از همکارهای من، موقع گرفتنِ شماره مشتریهایش، تلفن را در حالت بلندگو قرار میدهد. تصور کنید هر روز بارها و بارها صدای بوق و اپراتورها را میشنویم!
لینکدین در زمینه کاری و حرفهای در بین شبکههای اجتماعی حرف اول را میزند.
سه تا از ویژگیهای مهمی که یک شغل باید داشته باشد تا انتخابش کنی را بگو.
اگر به اندازهایی پولی داشته باشید که بتوانید با آن تلویزیون سینمای خانواده بخرید یا به سفری چند روزه بروید، کدامیک را انتخاب میکنید؟
در نظر داشته باشید که هرچقدر در مسائل مالی خانواده نقش بیشتری داشته باشید، کمتر در سایه قرار میگیرید.
دیروز با دوستی درباره یکی دیگر دوستانمان صحبت میکردیم. خانمی 33 ساله، تحصیلکرده و شاغل که به تازگی از همسرش جدا شده بود. او در زمان ازدواج حساب بانکیاش را تمام و کمال در اختیار همسرش قرار داد....
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای نوشتنِ پایاننامه یا انجامِ کارهای تحقیقاتیتان به کتابهای انگلیسی نیاز پیدا کرده باشید.
افراد کمی پیدا میشوند که کار خود را با کارآفرینی، به عنوان اولین تجربه کاری، آغاز کنند. کارآفرینی در مقایسه با مشاغل حرفهای سنتی، ریسکپذیرتر است و نسبت به آنها نیاز به سرمایه بیشتری برای راهاندازی دارد.
به جرات میتوان ادعا کرد CRM یکی از ارزشمندترین سیستمهایی است که هر کسب و کار کوچکی میتواند از آن استفاده کند.
یک استارتآپ ممکن است باور نادرستی در برخی فروض داشته باشد. خواندن داستان شکستها یا ملاقات رودررو با کارآفرینان شکستخورده قطعا مفید خواهد بود.
در این پست نحوه ساختن اکانت لینکدین را به صورت تصویری قرار دادهایم. تمام زمانی که برای ساخت این اکانت صرف شد، 30 دقیقه بود!
برخی از رشتههای دانشگاهی برخلاف نامهایی عجیبوغریبی که دارند؛ اما در بازار کار میتوانند برای افراد درآمدزا باشند.
افراد جوان بیشتر از اینکه تمایل داشته باشند برای یک سازمان دولتی و بزرگ کار کنند، ترجیح میدهند کسب و کار شخصی خود را داشته باشند.
برای پرورش بوقلمون در گام اول باید بدانید که این زبانبستهها بسیار حیوانات حساسی هستند و باید مدام حواستان به گرما و سرما رطوبت و البته سروصدا باشد!
شاید شما دلتان بخواهد به جای کارت پستال یا ایمیل تولد، یک سیبزمینی با جملهایی از خودتان را برای دوستتان بفرستید.
اینجا هشت مورد جهت انتخاب نرم افزار CRM کارآمد برای کسب و کار شما وجود دارد.
ابتدای هر کسب و کاری، زمان سختیهاست. لابد این ضربالمثل را شنیدهاید که «شش ماه اول را باید از جیب بخورید».
به نظر میرسد همه چیزشان خوب و دوست داشتنی است؛ محیط آرام، کارکنانی شیکپوش و آراسته، همگی پشتِ میز نشسته. فکر میکنید در عالم واقعیت هم همیشه همینطور باشند؟
سالها پیش، زمانی که درباره پیشرفت شغلی صحبت به میان میآمد همگی از تعداد سالهای سابقه خدمت حرف میزدند. البته هنوز هم مفهوم ارتقا شغلی با سابقه حضور در سازمان یکسان تلقی میشود. در هر سازمانی چه دولتی و چه خصوصی، بسیاری از کارمندان انتظار دارند با بالا رفتن تعداد سالهای حضور در سازمان، ارتقا شغلی بگیرند.
تصور کنید در میان جستجوهای روزانهتان در اینترنت یا شبکههای مجازی، به آگهی استخدامی برمیخورید که با شرایط شما سازگار است....